Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Åland - KÖKAR

  • 18 april 2006

    För dig som har vägarna förbi Åland och KÖKAR i sommar kan jag varmt rekommendera en middag/lunch på HAVSPAVILJONGEN som har den bästa utsikten mot vattnet och nedanför ligger skutorna vid gästhamnen och man hör vågorna, känner lukten av salt och nyfångad fisk! Dessutom kan jag rekommendera en riktig pärla : En tur med KÖKAR TRANSPORT KB. de har ett samarbete med HAVSPAVILJONGEN som har otroligt underbart god mat! kökar tranport är ett företag som drivs av en söt kille i 20-års åldern. Han kör folk till en ö som heter KÄLLSKÄR - kallas Grevens Ö- och där guidar han runt. Om man ringer honom kan man beställa mat med ut till havs. räkafton och kräftskivor är en del av det som kan ordnas. Jag vet var min sommarresa går.....ska du med?

  • Vixilia 14 juni 2008

    Hejsan!
    Jag skall inte med men jag tänkte berätta för dig att jag tillbringat de flesta av mina somrar på just Kökar.
    Inte alla månaderna men 2 veckor per sommar som barn och tonåring.
    Det är en underbar ö, en riktig pärla!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.