Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dopmat?! Hjälp!!

  • JennyV 11 januari 2008

    Ska snart ha dop för min lilla flicka och skulle vilja ha lite förslag på vad man kan bjuda på. Vi blir ca40 stycken och jag ska bjuda på mat och sen kaffe med tårta.

  • MammaModesty 11 januari 2008

    Jag antar att du vill laga en buffe el dyl?

    jag har en jätte god sallad med kräftor bland mina receptsom passar jätte gott till ex kallskuret så som rostbiff, pastrami och kalkon hade också serverat en poratissallad (finns en i mina recept som igenligen ska göras på färskpotatis men det går bra med "gammal potatis också" sen hade jag gjort en kall sås eller två hade också passat bra det finns ju tex bea sås som ska blandas med cremefraiche (fast jag använder turkisk yougurth) även en tzatziki kanske? servera baugetter smör och ost till också. är det barn med så hade jag gjort mos o köttbullar till dem (köttbullar går ju att ha till alla
    Det är enkelt att göra och kan förberedas allt detta.
    kan detta vara något?

    Lycka till

  • Bianca 11 januari 2008

    När jag fixade dopkäk till mina två telningar(stora tonåringar idag =) ) så blev det pajer i olilka former och med grönsallad till. Stora långpannetårtor av marängkaraktär med färska bär i och kaffe efteråt. Mitt recept fredagsgott, blev favorit på ett dop en kompis hade. Fyllningen i den kan ju varieras i oändlighet.

    Lycka till!

  • 11 januari 2008

    paj kanske? jaghar massor bland mina recept(Y):D:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.