Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Falsled Kro på Fyn, Danmark

• Himmelev 31 juli 2010

Besökte Falsled Kro på Fyn i Danmark nu i Juli.

Vilken underbar upplevelse. Mat på högsta, högsta nivå och en underbar miljö.
    Bara ett fel....... Det blev mycket dyrt.
    Om ni har en tjock plånbok så skall detta absolut upplevas.
    www.falsledkro.dk

• boz1965 31 juli 2010

Skrivet av Himmelev den 31 jul 2010

Besökte Falsled Kro på Fyn i Danmark nu i Juli.

Vilken underbar upplevelse. Mat på högsta, högsta nivå och en underbar miljö.
    Bara ett fel....... Det blev mycket dyrt.
    Om ni har en tjock plånbok så skall detta absolut upplevas.
    www.falsledkro.dk

Mitt intryck av danska matställen (efter att ha jobbat några år i Köpenhamn) är att de är överlag ganska dyra.

Ett exempel: Jag var på ett av de bättre hotellen på Amager i Kbh och åt Teppan Yaki - japansk grillbuffé som tillagas direkt på plats, med några arbetskamrater och en blivande kund. Och vi drack ett par japanska öl och några saké till det. Notan landade på nästan 1000 DKK per person. Som tur var så gick det på representationskontot, men i alla fall.

• Himmelev 31 juli 2010

Visst är det så, att det är dyrt i danmark. Och jag kommer nog aldrig igen att uppleva så god mat för jag kommer inte ha råd {beauty}
    Once in a life time

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.