Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Göteborg i morgon!

  • 123Linnea 11 augusti 2010

    Jag och min dotter (14 år) ska till Gbg i morgon torsdag. Nu tänkte jag om någon hade något bra resturangtips eftersom vi vill undvika McDonalds. Men det får inte vara för exklusivt och inte skaldjur och så mitt i smeten förstås - för vi ska shoppa och kommer inte att åka och leta efter något ställe utanför absoluta centrum.

  • anluk 11 augusti 2010

    Jensens Böf house. Ligger strax utanför Femmanhuset. Kanongod mat!!!

  • 123Linnea 11 augusti 2010

    å förresten var kan man ta en lagom dyr fika? å god förstås!

  • siggemums 11 augusti 2010

    Det kommer att vimla av ställen att äta på för det är Kulturkalaset i Göteborg och i centrala stan är det fullt av mattält. Kanske inte högsta klasspå maten men där brukar finnas mycket att välja mellan och kanske nåt passar.

    Egentligen är det synd att inte äta fisk när ni är i Göteborg tex i Feskekyrkan kan man äta lunch. Tonåringar brukar ju annars uppskatta Hard rock cafe" på avenyn. Dit vill mina tonåringar helst gå när vi går ut. Vid Magasinsgatan finns det många bra lunchställen eller i Saluhallen.

    Är ni runt Linnégatan finns det också många ställen. Vill ni äta jättegod winersnitzel så ska äta på Manfreds brasserie på Nordensköldsgatan de har mycket god mat. Pasta hause tvärs över gatan lite billigare men gott. Vill ni ha grekiskt så är mitt tips Kalimera på Linnegatan.

    Ni dyker ni säkert på något bra café. Kafé Vanilj på kyrkogatan 38 är ett säkert kort, de har mycket gott att välja på och även pajer,sallader mm.

    Ha en trevlig dag i Göteborg!

  • 123Linnea 13 augusti 2010

    Vi åt på Gamle Port - absolut mitt i - och det var rätt bra. Vi valde fiskburgare - den var tyvärr ca 5 cm tjock och följaktligen rätt torr - men det var stor salladsbuffé o soppa, efterrätt, kaffe o kaka i priset.
    Fikat blev glass...
    Klockan fem var vi tvugna att ta tåget hem för vi (läs hon) fick ju inte missa Erik Saade hemma i vår egen stadsträdgård...

    Tack för tipsen, by the way - även om vi inte följde dem, så är det himla käckt att kunna fråga er på MK sådanat!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.