Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Helsingborg

  • ros 26 oktober 2008

    :)Hej!
    Är det några som vet om var man kan äta god mat mitt på dagen i Helsingborg?
    Vi gillar inte typ kinamat, pizza och Mc Donalds
    Ta på förhand!
    Ha det så bra i höstmörkret!(Y)(Y)(Y)

  • ingetmermatklubben 26 oktober 2008

    Skafferi Olsson vid Marka Kyrkan. Italiensk mat när den är som bäst. Och luncherna är PRISVÄRDA!!!

  • anluk 26 oktober 2008

    Skrivet av resmixen den 26 okt 2008

    Skafferi Olsson vid Marka Kyrkan. Italiensk mat när den är som bäst. Och luncherna är PRISVÄRDA!!!


    Tack för tipset. Brukar vara i Helsingborg lite titt som tätt på en liten lördagstripp och matfrågan är alltid knepig

  • Mellanbellan 27 oktober 2008

    Jag var där i helgen och då åt vi på Viking på söder. En lunchbar med STORT salladsbord till dagens. Du fyller lätt en mattallrik med olika grönsaker och annat nyttigt.

  • ros 30 oktober 2008

    :)Hej nu har vi varit i Helsingborg
    Tyvärr så var det fullt på Olssons Skafferi, men det verkade mysigt och trivsamt(Y)
    På kvällen åt vi finsmakarmeny på Gastro. Det var väldigt gott och trivsamt.(Y)(Y)(Y)
    Nästa kväll åt vi finsmakarmeny på Sofiero Slottsrestaurang.
    Där var det inte så mysigt och inte så prisvärt.:o
    Tack för tipsen(Y)(Y)(Y)

  • boz1965 30 oktober 2008

    Gillar ni grillat är ett förslag att besöker Hamnkrogen vid Sundsbussterminalen.

  • boz1965 30 oktober 2008

    Nåja... Det heter ACE-link nuförtiden, men kommer alltid att vara "Sundsbussarna" för oss med kroniskt turasyndrom.

    Det kan faktiskt också vara ett bra förslag, tura och middag på samma gång. Kolla in: http://www.acelink.se

  • boz1965 30 oktober 2008

    Sen finns det S/S Swea vid Kungstorget, också ombord på en båt, men hon ligger vid kaj hela tiden.

  • JennyV 19 maj 2011

    Ska till Helsingborg nu till helgen, killen och jag och bara njuta, helt barnfria! Har spanat lite på olika ställen att äta på! Olssons skafferi känns inte som det passar oss, Gastro var lite för dyrt för våran del. Har läst om "Sirocco", är det f.d Cantina? De verkar ha bra meny som passar oss, både prismässigt och menymässigt! Någon som ätit där?? Sen ska vi ju äta på lördag också men hittar inget. Är sugen på typ steakhouse eller liknande! Någon som har nån idè? Alla förslag är välkomna!!!

  • janigu 19 maj 2011

    Hej
    Jag skulle föreslå Le Cardinal som ligger vägg i vägg med Sirocco, mycket god mat.
    http://www.lecardinal.se/
    Orkar man gå 1 km Drottninggatan norrut finns Bonasera om ett prisvärt alternativ.
    http://www.bonasera.se/

    Mvh Janigu


    Ska till Helsingborg nu till helgen, killen och jag och bara njuta, helt barnfria! Har spanat lite på olika ställen att äta på! Olssons skafferi känns inte som det passar oss, Gastro var lite för dyrt för våran del. Har läst om "Sirocco", är det f.d Cantina? De verkar ha bra meny som passar oss, både prismässigt och menymässigt! Någon som ätit där?? Sen ska vi ju äta på lördag också men hittar inget. Är sugen på typ steakhouse eller liknande! Någon som har nån idè? Alla förslag är välkomna!!!

  • janigu 19 maj 2011

    Hej
    Glömde bort att kommentera om de andra alternativen.
    ACE-Link finns inte mer, ersatts av Sundbusserne, äta mat där, nej tack bara dricka pilsner.
    Swea har också lagt ner tar bara slutna sällskap numera, typ vinprovningar.
    Vill man "tura" så är det Aurora på Scandlines som gäller, god mat men inte billigare än i land.

    Mvh Janigu

  • JennyV 19 maj 2011

    Le Cardinal låter som ett bra förslag {party} Ser ut att ha god mat som passar mig!!
    Vi hade tänkt att åka över till Helsingör när man ändå är så nära. Men vill även besöka Sofiero och Örenäs slott. Får se om man hinner med allt på en helg!

  • janigu 19 maj 2011

    Hej Jenny
    Ta busslinje 219 fr centrum mot Domsten (gula bussarna) så kommer ni direkt till ingången på Sofiero. Där är som vackrast just nu!
    Örenäs slott ligger lite sidan om motorvägen söderut. Kör istället gamla vägen till La via Rydebäck och Glumslöv.
    Men en "tura" till Helsingör är aldrig fel! Det tar bara 20 min så är ni på kontinenten!
    Mvh Janigu

  • couscous13 13 april 2013

    Tycker pitchers är riktigt bra :) Ligger bara någon gata ovanför knutpunkten.

  • ica86 13 april 2013

    Gastro, stinsen på knutpunkten, Taj Mahal >:D

  • couscous13 14 april 2013

    Var på Dunkers kulturhus, i deras Bistro idag. Mycket gott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.