Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Konditori

  • gustavsmamma 29 augusti 2010

    Nu är jag säkert i helt fel forum. Men jag bakar tårtor på min fritid samtidigt som jag är mammaledig. Jag gör unika tårtor så att de passar till kunden som köper den. Än så länge är min kundkrets vänner och familj.

    Men min dröm är att öppna ett konditori och endast rikta in mig på tårtor. Min fråga är om det är någon som har gjort något sånt och vill dela med sig utav erfarenheter eller tips som jag ska tänka på när jag öppnar en tårtkonditori??

  • sju 29 augusti 2010

    Jag är datavetare och har aldrig drivit konditori. Men mitt bästa tips för någon som aldrig drivit företag innan är att gå en "starta-eget-kurs" eller liknande först, för det är mycket regler och bestämmelser som man måste känna till innan man kan köra. Kolla vad det finns för möjligheter till rådgivning och stöd i din region, arbetsförmedlingen brukar också ha en hel del information och kan även granska din affärsidé och upplägg. Den här sajten kan också ge en hel del bra råd: https://www.verksamt.se/portal/web/guest/home

  • Memelie 30 augusti 2010

    Något som är viktigt är att läsa på alla miljö- och hygienregler. Du får ju inte stå i vilken skrubb som helst och vispa grädde... då kan det bli dyrt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.