Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Konstiga maträtter

  • Strandeva 26 juli 2008

    Hejsan alla semesterfirare.
    Tänkte berätta om när min man och jag skulle beställa sniglar i vitlökssås, ivrigt påhejade av min restaurangvane bror. I mitt sinne föreställde jag mig ljusa vinbergssnäckor. men in kom en tallrik med svarta sniglar, var och en i en liten pöl i vitlökssås. Stoppade motvilligt in en i munnen, konsistensen var seeeeg, gick inte att tugga sönder så jag svalde den hel och höll nästan på att spy upp den. Min man är lite tapprare så han försökte äta en snigel till. Jag nämnde likheten med mördarsniglar och då var han tvungen att spotta upp den i sin servett. Vi åt även en huvudrätt som inte innehöll några krypande djur. Dagen efter så var vi ganska överens om att aldrig mer äta snigel igen!! Mår illa när jag skriver detta....

    Nån mer som har ett semester-matminne? Skriv i så fall!(N)

  • MalinJ 27 juli 2008

    Jag har ett minne, men det är possitivt!
    Vi var i frankrike och hade varit på besök på destilliriet "Noly Prat". Mamma och pappa köpte ett vin där som pappa senare på kvällen använde i såsen. Till saken hör att pappa ALDRIG lagar mat, men om han väl skulle lägga sig i blir det kanon!
    Vi hade grillat nötkött och råstekta potatis till. Kan fortfarande känna smaken av såsen!
    Tyvärr har vi aldrig hittat just det vinet igen..... Men som sagt.... det är ett minne...... :p

  • Smulpajen 27 juli 2008

    Skrivet av Strandeva den 26 jul 2008

    Hejsan alla semesterfirare.
    Tänkte berätta om när min man och jag skulle beställa sniglar i vitlökssås, ivrigt påhejade av min restaurangvane bror. I mitt sinne föreställde jag mig ljusa vinbergssnäckor. men in kom en tallrik med svarta sniglar, var och en i en liten pöl i vitlökssås. Stoppade motvilligt in en i munnen, konsistensen var seeeeg, gick inte att tugga sönder så jag svalde den hel och höll nästan på att spy upp den. Min man är lite tapprare så han försökte äta en snigel till. Jag nämnde likheten med mördarsniglar och då var han tvungen att spotta upp den i sin servett. Vi åt även en huvudrätt som inte innehöll några krypande djur. Dagen efter så var vi ganska överens om att aldrig mer äta snigel igen!! Mår illa när jag skriver detta....

    Nån mer som har ett semester-matminne? Skriv i så fall!(N)


    Åhh, fy vad äckligt :'( Att du ens klarade att få in den i munnen, det var starkt. Jag skulle smaka på en snigel för många år sedan som en kompis beställde in, men det gick inte. Fick inte in den i munnen. Sen säger en del att detta är en delikatess...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.