Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Krabi/Thailand

  • 11 november 2005

    Någon god resturang att rekommendera?

  • farmoreva 3 mars 2008

    Leta reda på de små thailändska ställena, kolla menyerna serverar de västerländsk mat, gå förbi.
    Köp lunchen från tjejerna på motorcyklarna längs huvudgatan mellan de båda stränderna, riktig thailändsk kryddning ( lite mildare hetta dock) Grillad kyckling eller fisk, mums. Pannkakor med olika smaker, inte bara banan, är en utmärkt efterrätt på hemväg från middagen.
    Strunta i de stora bufférestaurangerna, de har inte den rätta charmen men maten vet jag inte så mycket om. Vi besökte en (nära Napprapat beach) god mat från milt till starkt men miljön var inte så mysig.
    Ha en härlig semester!
    farmoreva

  • bernit 3 mars 2008

    Skrivet av farmoreva den 3 mar 2008

    Leta reda på de små thailändska ställena, kolla menyerna serverar de västerländsk mat, gå förbi.
    Köp lunchen från tjejerna på motorcyklarna längs huvudgatan mellan de båda stränderna, riktig thailändsk kryddning ( lite mildare hetta dock) Grillad kyckling eller fisk, mums. Pannkakor med olika smaker, inte bara banan, är en utmärkt efterrätt på hemväg från middagen.
    Strunta i de stora bufférestaurangerna, de har inte den rätta charmen men maten vet jag inte så mycket om. Vi besökte en (nära Napprapat beach) god mat från milt till starkt men miljön var inte så mysig.
    Ha en härlig semester!
    farmoreva


    Jag håller med, kom själv hem i Fredags - själv äter jag alltid på små inhemska restauranger och maten är både vällagad, god och billig. Jag har under alla mina år på resande fot aldrig blivit magsjuk p.g.a dålig mat, däremot brukar jag akta mej för färsk sallad och iskuber i drickan för jag tror att vattnet är den stora boven när det gäller magsjuka.

    I asien där riset är självklart kan man som omväxling mycket väl byta ut det mot ytterligare en rätt t.ex wookade grönsaker som utfyllnad till huvudurätten och i Thailand kostar detta under 100 bath (20:-) lägg sedan till en huvudrätt för 150 bath så har man en väl tilltagen och god måltid för ca 50:-

    Ha en kulinarisk och glädjefylld resa

    /BÅ (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.