Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Restaurangtips i Göteborg

  • Hjotrongull 24 mars 2008

    Är det någon i vårt avlånga land som har ett bra tips på en mysig, intim och gärna liten restaurang för trerätters middag i Gbg? Vi har nämligen något alldeles speciellt att fira....:)(L)

  • vanillalover 24 mars 2008

    *nyfiken*

  • Wombat04 24 mars 2008

    I vilken prisklass?

  • Hjotrongull 24 mars 2008

    Skrivet av Wombat04 den 24 mar 2008

    I vilken prisklass?


    Tjaaa...runt en 500 per person sådär...men det gör inget om det är billigare eller lite dyrare....mysig atmosfär är viktigt....

  • anluk 24 mars 2008

    Pasta + är super!
    Gillar också Lilla Tavernan, mycket folk, lite trångt men mysigt.
    Gå in på restaurangguiden.com där finns massor av tips.

    Va nyfiken man blev på vad orsaken är...........

  • Maria_johansson 25 maj 2008

    böf house är jätte gott och billigt.. annars om man vill fira eller kan dra sig ill kanske 1200per person så är resturang Fond en underbar resturang.. världens godaste mat!!

  • ros 27 juli 2008

    :)Hej
    Vi var och åt gott på restaurang Svarta Oliver
    Det är en liten mysig restaurang några kvarter ifrån Avenyn
    (Y)(Y)(Y)

  • gosmosa 27 juli 2008

    Pasta + är jättebra, god mat och mysig miljö.

  • Ari 10 augusti 2008

    Franska hörnet är en jättetrevlig restaurang! Har gått dit flera gånger för lungt och mysigt firande av födelsedagar och liknande. Den ligger alldeles nära Hagakyrkan, så det är lätt att hitta dit. :D

  • JennyV 1 september 2008

    Tänk vilket utbud det finns i Gbg och när jag är där så går jag oftast till Bamboo. Jättegott och roligt att äta där, speciellt om man väljer mongoliskt. Men man kunde ju prova annat någon gång.... :D Tack för tipsen!! Ska lägga dessa på minnet!! (Y)

  • Robert61 12 oktober 2008

    Robertos på Aschebergsgatan, ovanför Vasasplatsen. Trevlig personal och världens godaste Plankstek. Medelhavskök. Vi ska dit igen.

  • grimani 27 oktober 2008

    :)(Y) Ett tips till alla som vill ha det jätte mysigt och äta underbar italiensk mat REKOMENDERAR jag starkt att ni skall gå till ROBERTOS en ny öppnad italiensk restaurang på Aschebergs gatan 23 i Göteborg, för en mysig och mkt trevlig och god mat.(L)

    En mkt varm och romantisk miljö som jag rekomenderar tex par och matälskare:)

    sök er dit ni kommer ej att ångra er:D

    Man kan även boka bord på tele: 031-181501

    Ett kräset matpar(L)

  • sme 28 oktober 2008

    När vi är i gbg utan barn brukar vi käka på Bamboo eller en kinaresturang (ligger på en tvärgata vid Järntoget mot sahlgrenska, vet tyvärr inte namnet )
    När barnen är med blir det Jensens Böfhus

  • Smulpajen 28 oktober 2008

    Säger bara That´s Amore...på Linnéplatsen. Läs min recension i tråden "Matklubbsträff i Göteborg! Världens trevligaste värd! Har aldrig känt mig så välkommen på någon restaurang i Göteborg (L)(L)

  • marwis 28 oktober 2008

    Meze på Vasagatan (L) Mysigt, mycket god mat och vettiga priser(Y)

  • Cr 13 november 2008

    Taras på Södra vägen. Mezetallrik är att rekommendera!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.