Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Restaurangtips London

  • macuisine 24 februari 2010

    Har tänkt åka till London i vår och undrar om någon har bra tips på restauranger? Gärna indiskt eller afrikanskt!

    Undrar också om någon känner till en bra tesalong?

  • Mistys 24 februari 2010

    London är så stort. Har en dotter som bor där. Vilket område ska ni vistas mest i och var ska ni bo i för del av London. Lättare om man har en stadsdel om man ska kunna tipsa (Y)

  • macuisine 25 februari 2010

    Vi ska bo nära tunnelbanestationen Bayswater vid Hyde Park.

  • resemaja 25 februari 2010

    Jag tyckte Fifteen (trattoria-delen) var väldigt bra, bla godaste tonfisk jag nånsin ätit !!
    http://www.fifteen.net/restaurants/fifteenlondon/Pages/FifteenLondon.aspx

    boka bord i god tid online

  • Mistys 25 februari 2010

    Ett tips jag har är det ENORMA shoppingcentret Westfield . Ta tunnelbanan till Shepherds Bush tunnelbanestation i Kensington. Inte långt från Bayswater ( min dotter bor i Bayswater förövrigt ). När ni kommer ut ligger centret till vänster om er. Där finns alla affärer som finns runt Oxford street och Regent street plus några till totalt 260 st. Allt från enkla billiga till lyxaffärer som Prada mm även barn,leksaker,skor,presenter,Apple store mm Ja, allt finns där:) Tanken var att man inte skulle behöva ge sig ner till Oxfoord och trängas. Runt detta shoppingcenter finns gott om bra restauranger i olika stil (utanför centret) inomhus har du också massor av restauranger med gemensamma bord i mitten så var och en kan äta det man vill men ändå sitta tillsammans. Där finns också massor att välja på, olika kulturer olika stilar.
    Om man vill shoppa men vill göra det bekvämt för sig är detta att rekomendera och slippa rusa runt i Picadilly där affärerna ligger mer utspridda. Inte många turister vet om detta ställe.
    Finns en bra indisk restaurang inne vid Picadilly som har Ayervedisk meny. Supergott var det. Ska ta reda på adressen bättre samt ev nåt mer tips. Återkommer !!

  • Mistys 25 februari 2010

    Masala World, 1 Great Cumberland Place, London W1H 7AL
    tel: +44 (0)20 7724 2525, fax: +44 (0)20 7724 5511
    email: [email protected]

    Denna indiska restaurang var vi på. Jättegott och ligger väldigt nära Picadilly circus så det är lätt att ta sig dit . Ligger nära Regent Street. Mums!

  • macuisine 5 mars 2010

    Tack för tipsen! :)

  • Fannie 5 mars 2010

    Ett tips är att åka till Queensway (Central line), där finns en massa olika restauranger. Ett stort plus är att det knappast blir långt att gå om du kommer bo vid Bayswater :) Och indiska restauranger är ju vanliga som.. turister :)

  • mli11 25 juni 2013

    Om du går på gatan från Hyde Park Corner mot Green Park kommer du se Hard Rock Café, om man gillar hamburgare och massa annat på amerikanskt vis vill säga :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.