Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på restauranger i Stockholm

  • susaer 9 februari 2010

    Hej alla Matklubbs-vänner! :)

    Jag och min familj ska åka upp till Stockholm på sportlovet och skulle vilja ha lite tips på några bra restauranger.
    Oftast när vi varit i Stockholm så har vi irrat runt och till slut hamnat nånstans bara för att vi till slut varit så hungriga att vi bara tagit nån restaurang som dykt upp, och då blir det oftast blivit en besvikelse.
    Familjen består av mig, min man och två killar, 11 och 13 år.
    Gillar pasta, pizza och kötträtter mm.
    Vi kommer att bo mitt i city.

    Jättetacksam för tips!
    Hälsningar Susanne

  • Erajscha 9 februari 2010

    Mongolian barbeque brukar passa hela familjen, finns två sådana restauranger på Sveavägen som båda är helt okej. De har buffé med "vanlig kinamat", mongolian barbeque och sushi.

  • jimboz 9 februari 2010

    Just det Mongolian är bra och den ligger på Sveavägen, vänder du på klacken så befinner du dig på Kungsgatan, där har du Bamboo Palace som också har buffe men har 8 sorters glass till efterätt som är riktigt god (SIA glass). Rekommenderas starkt.

    LÄNK:
    http://www.bamboopalace.se/#buffe.html

  • susaer 9 februari 2010

    Tack snälla ni för tipsen! (Y)

  • Countrygirl 10 februari 2010

    Jensens Böfhus mitt emot Centralstationen är gott och billigt. Dessutom finns en glassbuffé att välja som efterrätt.

  • Angela89 10 februari 2010

    Ni måste gå på Dollys Saloon på Götgatan 85 a. Grabbarna kommer att älska det(speciellt om de tar Cowboy Dinner, 200 g filet mignon, revbensspjäll, valfritt potatistillbehör..självklart klyftpotatisen!, 3 dipsåser och coleslaw). Glöm för guds skull inte att beställa in en vitlöksmajonäs/dip...gudomligt god och fräsch!

  • festmaten 10 februari 2010

    Mmmmm, detta låter gott!
    Vi är fyra vuxna, första kvällen skall vi fira en födelsedag. Tacksam för fler bra tips!

  • Angela89 12 februari 2010

    En riktig liten pärla med ÄKTA kinesmat är En ful och en gul (även den på Söder), inga fåniga fyra små rätter...boka bord är ett måste. Annars är Koh Pagnan eller Sabai Sabai/Soong(finns 2 stycken) två roliga thailändska resturanger. Inredningen är helt otrolig, man sitter som i en djungel, i en tuk tuk lr vanliga bord och det spelas "djungelljud"...boka bord är också bra om man ska äta fredag-söndag då det är omåttligt populärt. Riktigt god mat.
    En fräsch italienare med väldigt god pasta är Hosteria Tre Santi, ligger ett stenkast bort från Dollys Saloon.
    Ett annat riktigt bra ställe som passar ett vuxnare sällskap är El Diablo på kungsholmen. De har Sveriges största tequilasortiment och riktigt god mat på det. Går att göra en mini-tequilaprovning till maten.
    Gillar ni indisk /pakistansk mat ska ni gå på Lilla Pakistan. UNDERBAR mat. PUNKT.

  • festmaten 12 februari 2010

    TACK Angela89! Vi skall bo på Söder, så det är många passande tips.
    Jag ser verkligen fram mot vårt Stockholmsbesök och all god mat!

  • jimboz 12 februari 2010

    Hosteria Tre Santi är en pärla, Jag har inte varit där på flera år .Men har varit en av Sthlms bästa Italienare och är det nog fortfarande..
    http://www.tresanti.se/

  • MrsC 12 februari 2010

    Kungshallen är väl värd ett besök...alldeles bredvid Hötorget (Y) Kungsgatan 44.
    http://www.kungshallen.nu/

  • [email protected] 12 februari 2010

    TACK snälla ni, för alla tips! (L)
    Man blir så glad att det är så många som bryr sig!

    Hälsningar Susanne

  • Penne 12 februari 2010

    Sakura på luntmakargatan, där får man steka sin mat själv. Mycket trevligt ställe.

    Men nu såg jag att det var pizza, pasta och kött som ni ville ha. Jag tycker att Helenes Krog har väldigt bra pastarätter, och sen är Fridays bra om man gillar kött och sånt. Men det är kanske inget bra ställe att gå med familjen, jag vet faktiskt inte.

  • jas65 12 februari 2010

    Longhorn får man inte glömma grillresturangen med stjärnstatus enligt mig.

  • susaer 12 februari 2010

    Igen, tack för alla tips! Jag är så tacksam!
    Penne! Har fått lite tips om Fridays förut och det verkar toppen! Helenes Krog, var ligger det?Lognhorn tror jag att jag har varit på och ätit, och det var jättegod mat! Tror att det låg på Skånegatan på söder!

  • asasto 12 februari 2010

    Helens krog finns både på söder och i vasastan, de är kända för sina generösa portioner, det är snarare stora serveringsfat än tallrikar de kommer ut med maten på.

    Inte någon restaurang men om ni vistas runt hötorget ta en liten omväg till essencefabriken en riktig upplevelse, en butik som i stort sett inte förändrats på mer än 100år och där kan du shoppa essenser, vört, malt, pottaska, lakritsstång, salmiaksalt mm. över disk = många av de varor apoteket har sålt tills för några år sedan då de slutade med specialgrejer.

    http://www.essencefabriken.se/

    +Cordon bleu ligger inte så långt från hötorget heller, ganska dyrt men det har det mesta i matlagningsväg även hambugerpressar, bakstenar, jäskorgar, baguettplåtar etc.

    +Ganska nära hötorget finns ett flertal asiatiska matbutiker även de är värda ett besök. På olofsgatan brukar jag besöka Hong kong trading (tips de har myckjet prisvärda bambukorgar för ångkokning) men det finns runt 3-4st asiatiska butiker till mycket nära hong kong trading på tvärgatorna det är som ett litet asiaiskt matcenter.

  • [email protected] 13 februari 2010

    Essenscefabriken verkar vara ett roligt ställe att besöka!
    Tack för tipset på det och för restaurangtipsen! :)

    Tar gärna emot fler tips både vad gäller roliga aktiviteter som vi kan göra
    när vi är i Stockholm och restauranger.

    Hälsningar Susanne

  • [email protected] 16 februari 2010

    Essenscefabriken verkar vara ett roligt ställe att besöka!
    Tack för tipset på det och för restaurangtipsen! :)

    Tar gärna emot fler tips både vad gäller roliga aktiviteter som vi kan göra
    när vi är i Stockholm och restauranger.

    Hälsningar Susanne

  • Khadija 16 februari 2010

    Restaurang pelikan är en svensk restaurang som är bevarad på söder i över 100 år. ett måste om man är i stockholm de serverar svens mycket vällagad gammaldax husmanskost till ett rimligt pris. T.ex. Köttbullar stekt fläsk fläsklägg med rotmos, skomakarlåda. mkt trevliga lokaler Och servis dessutom :D

  • AnnaLenaN 16 februari 2010

    Skrivet av MrsC den 12 feb 2010

    Kungshallen är väl värd ett besök...alldeles bredvid Hötorget (Y) Kungsgatan 44.
    http://www.kungshallen.nu/


    Håller med fullständigt. Ett perfekt ställe om man inte kan komma överens om vad man vill äta. Här är det bara att ställa sig i en varsin kö och vips så har en pizza en kinamat en tex mex och så vidare perfekt.
    Hötorgshallen är oxå värt att prova på speciellt förtjust är jag i den turkiska vegetariska burgaren de har där, tyvärr har de inga bord man kan sitta vid men det går att handla med en kall och värma i micron när man kommer hem.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.