Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad äta i Chania?

  • Lenkan 4 september 2011

    Jag ska åka till Chania imorgon och undrar vad jag ska äta där en vecka.
    Jag tycker nämligen inte om lamm/får, oliver, fetaost eller fisk/skaldjur (allergisk). Vad finns det mer att äta på Kreta tro?

    Och vad ligger priserna på ungefärligt?

  • muminlotta 4 september 2011

    Det finns väldigt goda kyckling och kött grytor. Och andra goda kött och kyckling rätter som inte innehåller nått av det du sa. Priserna är ju inte jättelåga, men lägre än här hemma. Äter man sen på restauranger som inte ligger mitt i "smeten" utan på gator vid sidan av. så är ju priset lägre, men minst lika god mat, om inte bättre! Ha en härlig resa!

  • mafia 4 september 2011

    Jag tycker du ska pröva på lammkött ändå. Du kan ha haft otur när du ätit det eller också kanske du bara tror att du inte tycker om det. Den godaste maten jag ätit är lammkotletter på en liten krog i Portugal....men bland det sämsta jag ätit är lammkotletter på Samos. Så man vet aldrig.

  • Lenkan 4 september 2011

    Tack muminlotta, vi bor på ett hotell som ligger 6km utanför Chania centrum, så man kanske kan botanisera och hitta billigare hotell där.

    mafia: Jag åt helgrillat lamm och det smakade verkligen inte bra...det påminde faktiskt om fisk i smaken (som fisk luktar, jag kan ju inte äta fisk) och var liksom strävt mot gommen...men om mitt resesällskap beställer det så ska jag kanske våga mig på att prova en tugga av hennes

  • pihal 4 september 2011

    Jag kom hem från chaniaområdet för en månad sedan och vi åt mycket varierat. Vi åt kyckling och fläsksovlaki, gyros, mcyket grönsaker. Det finns ganska många internationella kök så man kan få biff med pommes, elller pizza, eller våga prova riktiga grekiska rätter såsom pastitsio som är en pastarätt. Dom flesta restauranger har meny på engelska och en del har t om på svenska. Om du skall till en stad som heter geourgiopolis så rekommenderar jag varmt en restaurang som heter mythos. Dom serverar gudomliga köttbitar,och mycket mat. Man räknar med att man gör av med ca 50 euro per dag och person i fickpengar inklusive inträden till olika saker. Vi höll det ganska exakt.


    Längtar redan till nästa sommar då vi förmodligen åker dit igen.
    Ha en trevlig vecka

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.