Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser hösten ut runt om i Sverige?

  • Madelen73 11 september 2008

    Jag älskar hösten med dess färgexplosioner! Jag bor ju nere i skåne och skulle vilja veta hur det ser ut hos er andra här i vårt vackra land...ja, även om ni bor i något annat land förstås!:)

    Idag är det soligt och vackert men kallt, löven börjar så smått skifta färg och visst blir det mörkt ganska tidigt nu!?

  • betsla 11 september 2008

    Jag bor mitt i Jämtland och idag har det varit mulet, blåsigt och knappa +10 grader. Kylig, men skön, luft och vackert färgade träd här och där.

    Kul tråd! =)

  • busan37 11 september 2008

    Här har nog hösten kommit av sig, blommorna har börjat blomma igen. Finns blåklockor och annat här

  • farmoringer 13 september 2008

    jag har då börjat räfsa löv idag. Vi har minusgrader varje natt nu. Känns som om det snart är vinter..Brrr...

  • ennali1 14 september 2008

    Här är det grått och trist i dag, men klar fin luft.
    Har cyklat två svängar med Diesel (hunden,
    Ni vet?) och det blir VARMT, trots att det är 8,4
    grader ute nu. Kanske man kan cykla i lite lug-
    nare tempo?? :o:o

    Annars är det vissnande blommor i rabatten,
    gulnande löv som faller från björkarna. Hög
    tid att klippa ner t ex riddarsporrarna och ta
    bort sommarblommorna i krukor. Tänkte vän-
    ta tills det blir en fin brittsommardag! (Y)

  • festmaten 14 september 2008

    I natt var det bara +5, syntes på min vita pelargonia idag. Den såg inte alls glad ut!!
    I kväll blåste det riktigt kallt när vi var ute, dags att plocka fram höstjackan:(

  • Farmoran 14 september 2008

    Jag bor på småländska höglandet och här har det inte varit någon frost ännu. Det är väldigt ovanligt, för här brukar det bli kallt tidigt. Så därför har jag t.o.m. mina dalier kvar och de är så vackra nu. Men jag hoppas också på lite brittsommar, så att jag kan vara ute i trädgården klippa ner allt det vissna.

  • irrevirre 14 september 2008

    I fredags var det första dagen som det kändes kallt. och det verkar hålla i sig. Underbart soligt höstväder i helgen dock:-)

  • ennali1 14 september 2008

    Nu har jag hela 5,7 grader - tack vare att
    det är molnigt! Hoppas och tror att det är
    uppehållsväder i natt och i morgon då
    sönerna ska lasta av två kvm ved åt mig
    i morgonafton! Jag kikar på www.yr.no
    mycket mer tillförlitlig än www.smhi.se!

  • Madelen73 17 september 2008

    Hmm...jag måste köpa mig en riktig termometer.
    Idag är det underbart soligt, men känns kallt ändå.

  • ennali1 18 september 2008

    Det är bara solen som värmen, men då man
    går/cyklar håller man sig värmen. Vi har 5,7 gr
    ute nu brr...

  • Limparion 19 september 2008

    Hösten i Lilla Edet är som resten av säsongerna.. regniga... en och en halv solglimt... blåsigt... Ser fram emot en regnig vinter nu. (Gammal hälsingejänta som saknar snön.)-->

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.