Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sommarlåt - favorit???

  • hansdotter 22 juni 2008

    Allsång på Skansen är väl SOMMAR!!!

  • monix 22 juni 2008

    Monica Zetterlund :sakta vi gå genom stan, är också en väldigt "somrig" låt + alla andra som presenterats. I min ålder har det ju funnits en hel del t ex Petit fleun (ursäkta stavningen)det var min ungdoms sommar liksom även Paul Ankas hits som jag glömt namnet på, kanske Dianah. Hej Hej. m

  • marielli 22 juni 2008

    Summer in the city med Lovin´ Spoonful är en gammal sommarlåt för mig! :D

  • Amika 22 juni 2008

    Jag brukar sjunga "Ack värmeland du sköna" så här på sommaren ganska mkt. :) Den är fin. :)

  • Amika 22 juni 2008

    Skrivet av matnjutaren den 22 jun 2008

    *räcker tunga åt Amika* :p *skrattar hånfullt * he he


    OH! Hämnas genom att börja sjunga på Tore Skogman låtar för full hals! :D

  • styvan 23 juni 2008

    Sommaren är kort...den har jag många minnen till...:p

  • Annlis 23 juni 2008

    :) Oj, oj vilka minnen allt väcker när man läser vad alla har skrivet. Måste säga att jag gillar Per Gessle låtar både nu och när han spelade med Gyllene Tider förr. Det finns många bra sommarlåtar bla, Idas sommarvisa, Pippis sommarvisa, Öppna Landskap, Ta mig till havet.........
    listan skulle kunnas göra väldigt lång, för det finns så väldigt många underbara sommarlåtar.:)

  • matnjutaren 23 juni 2008

    Skrivet av mama97mia den 22 jun 2008

    .... och visst är det väl ändå så att det finns viss musik som hör sommaren till???? Det var det jag menade med tråden...

    Jag gillar skarpt refrängen- signaturen till SOMMAR - sommar, sommar, sommar..... det är dans i folkets park............

    F´låt om jag "svävade ut" i svängarna på fel håll. :)
    *tar dans steg å sjunger* till:
    "Det är dans på Brännöbrygga.." (Y)

  • Lena 23 juni 2008

    Sommar tider :p(Y)

  • Gunn57 23 juni 2008

    Sommaren är kort :p :p :p

  • styvan 23 juni 2008

    Ojojoj...nu har jag kommit på fler, Änglamark och I Roslagens famn eller Calle Schewens vals som den egentligen heter skrivna av Evert Taube, det är fina sommarlåtar det:D

  • carre007 23 juni 2008

    Summer of 69, med Bryan Adams (H)

  • irrevirre 23 juni 2008

    Nu tar vi i allihopa:

    IIIIIIIIIIIIIIIIIII ROslagens famn på den blommande ö där vååågorna kluckar mot strand och vassarna vaggar och nyslaget hö, det doftar emot mig ibland. Här sitter jag uti bersån på en bänk och tittar på tärnor och mås..... ( nu får ni kunna själva en bit ok?)

    HÄR DANSAR CALLE SCHEWEN MED ROslagens ros han dansar ti ls solen GÅR OOOOOOOOOOOOOOOOOOOPPPPPPPPPPPPPPPP ......................:-)

    Övning inför Skansen!

  • farmoringer 23 juni 2008

    Sommar, sommar och sol, havet och vinden och doft av kaprifol................Sven-Ingvars tror jag det är som sjunger den..

  • mariahedin 23 juni 2008

    Skrivet av mama97mia den 22 jun 2008

    Av årets skörd med hits så är det så att DUFFY rules. Hela skivan är superbra. Älskar "Mercy"

  • sambora 23 juni 2008

    :) Danne Stråhed:)
    Vallmoblomman

  • The_mama97mia 23 juni 2008

    Skrivet av sambora den 23 jun 2008

    :) Danne Stråhed:)
    Vallmoblomman




    QuÉ???????
    Ingen aaaning om vad detta är...
    Men säger du sommar så är det säkert det... *ler*

  • PinkLadie 23 juni 2008

    "(Här kommer) Kung av Sand" med Per Gessle!!
    Sedan måste jag berätta om Alexander Schöld (L) som påminner om P.G...
    Han släppte en singel 2005 som heter "Dé é sommar" Den är FAVORITEN (Y) här hemma.(han var med i melodifestivalen i år med "Första svalan")

  • MammaIrene 23 juni 2008

    Skrivet av IrreVirre den 23 jun 2008

    Nu tar vi i allihopa:

    IIIIIIIIIIIIIIIIIII ROslagens famn på den blommande ö där vååågorna kluckar mot strand och vassarna vaggar och nyslaget hö, det doftar emot mig ibland. Här sitter jag uti bersån på en bänk och tittar på tärnor och mås..... ( nu får ni kunna själva en bit ok?)

    HÄR DANSAR CALLE SCHEWEN MED ROslagens ros han dansar ti ls solen GÅR OOOOOOOOOOOOOOOOOOOPPPPPPPPPPPPPPPP ......................:-)

    Övning inför Skansen!


    Kanon , jag é med dig!!!!! :p inväntar också morgondagens allsång....(Y)

  • Evia 23 juni 2008

    Sommarnatt med Snowstorm

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.