Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

4th July

  • amirene 29 juni 2009

    Jag har en vän som har som tradition att fira 4th July och jag är ditbjuden nu i helgen.

    Är det någon som vet vad som är "traditionellt amerikansk" mat och/eller godsaker?
    Vi är bjudna på BBQ men jag skulle vilja göra nåt som man kan ta med och bjuda på utöver maten vi får där.

    Någon som har något tips?

    Tack på förhand!
    //MVH Anna

  • Disen 29 juni 2009

    Förutom hamburgaren så kom jag att tänka på dessa rätter.
    Kanske recepten finns här på M.K.:p

    Chocolate chip cookies
    Amerikanska muffins
    Brownies
    Coleslaw
    Grillade kycklingvingar
    Frozen bananas ( den på pinne )
    Amerikanska pannkakor med lönnsirap och blåbär

  • strimma21 29 juni 2009

    En Rice Crispies Tårta kanske? Finns flera recept här på matklubben. Amerikanskt och bra!

    Annars är ju jordgubbar och marschmallows på grillspett en höjdare. Lägg dem på exterglöden på grillen bara.:)

  • AgnetaD 29 juni 2009

    Allt om 4th of July handlar om BBQ. Natirligtvis har vi hamburgare och korv, men också kyckling och annat kött som steaks etc.

    Vattenmelon hör till. Tjocka skivor som man äter som dom är (sedan hör det också till att ha en tävling i vem som kan spotta kärnorna längst!), eller urkärnad i en sallad med feta ost och balsamic dressing. Sedan kan du också borra några hål i den och fylla på med rom! Då blir den bara för dom vuxna och skall serveras ordentligt kall.

    Tillbehör till det grillade som är standard mat är potatis sallad (undvik mayonaise dressing om ni skall vara ute i sommar värmen) Coleslaw, Broccoli slaw, och baked beans.

    Happy 4th från en Svensk-American

  • LaJefa 29 juni 2009

    Hi!
    Helt klart är det BBQ som gäller, men varför inte en riktigt god enkel dessert av marschmallows som dessert.
    Marshmallow paj

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.