Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

årstidsmaträtter

  • noob 8 oktober 2007

    skulle nu vara så vänliga att srkriva vilka maträtter som har med de olika månaderna att göra t.ex

    januari-mat som man brukar äta under denna månaden
    februari-maträtten
    mars-... osv

    Thx

  • mrhappy 9 oktober 2007

    Grytor samt vilt passar på bordet under höst o vinter tycker jag.
    mrhappy

  • mariad 9 oktober 2007

    Maj-juni är min favorit när alla vårprimörer kommer... Sparris, bara en sån sak! Nypotatis och morötterna...

    Annars gillar jag även just denna månad med all svamp och vilt!

  • 9 oktober 2007

    på hösten och vintern gillar jag grytor, och på sommaren gillar jag sallader när det är varmt för de är kalla

  • mistralwind 10 oktober 2007

    soppor av alla de slag är också smarriga under höstrusket.
    Gärna lite matigare, med ett gott bröd till!
    Om man är trött och inte orkar laga mat så finns det ju "fusk"varianter.
    Själv gillar jag Keldas Thaisoppa. Den är faktiskt bra drag i den! Sen brukar jag bara lägga i lite räkor (mkt gott att ha de kalla och lägga i vid bordet), fiskfile eller vad man nu känner för.
    Ett gott bröd, slövarianten är ju färskbakat från butiken (gärna den surdegsbaserade baguetten, lite segare och matigare än den vanliga vita).
    En god, lätt vitvinare till det och fredagsmiddan e klar! på en kvart!
    Superbra! (och nej, jag är inte anställd av Arla, men ibland orkar man inte ställa sig och laga mat i timmar när man har en tuff jobbvecka i ryggen).

  • mariad 11 oktober 2007

    Jag gillar Keldas fisksoppa! Spetsa den med lite cognac och kryddor, lite fiskbitar och skaldjur så har du en middag som tar ingen tid och som imponerar på vem som helst!

    Jag brukar ha med den på mina vin- & matprovningar, gästerna blir alltid lika förvånade och får ett gott skratt och nä, jag är tyvärr inte heller sponsrad av dem... :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.