Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

babyspenat m.m.

  • The_mama97mia 17 maj 2008

    Hej, har köpt fin babyspenat på extrapris på LIDL.
    Vad ska jag göra med den? Sallad javisst
    men det är så mkt....

  • The_mama97mia 17 maj 2008

    kan jag frysa babyspenat????

  • Lilljeppe 17 maj 2008

    Jag brukar ha babyspenat när jag gör lax i foliepaket. Jag brukar ha massa grönsaker under laxen. Grönsakerna är kanon att äta med laxen(Y)

  • zonale 17 maj 2008

    Färsk spenat har ju en förmåga att koka ihop ordentligt. Till sallad är det jättegott men om du har för mycket till endast sallad så kan du förvälla den helt kort och sedan köra några varv i matberedaren om du vill ha den finfördelad. Eller ha den som den är och använda den som du använder fryst bladspenat. Går naturligtvis bra att frysa om du vill. Brukar så min egen spenat och brukar då förvälla och frysa in det som inte går åt färskt. Hoppas du har lite nytta av detta:)

  • The_mama97mia 17 maj 2008

    tackar för tips!
    (Y)

  • MatAnders 17 maj 2008

    Jag har flera goda recept där spenat ingår*blink

  • monac 9 juni 2008

    sväng runt den med smör & lite riven muskot +flingsalt i en kastrull & servera till fisk t.e.x.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.