Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Cole slaw

  • 26 juni 2000

    400-500 g vitkål1 medelstor morot1 dl majonnäs1 1/2 dl mild yoghurt1-2 msk osötad senap (fransk)Strimla vitkålen tunt med osthyvel eller med matberedarens fina skärskiva. Riv moroten.Blanda kål, morot, majonnäs, yoghurt och senap. Kyl en stund före servering.Cole slaw passar till de flesta grillade rätter med fläskkött. Gott också till hamburgare.

  • 4 juli 2000

    Hej Benjamin! Ditt recept på Cole slaw är det orginalreceptet??Det var jättegott!!

  • evamarie75 29 mars 2008

    Jag gjorde en god cole slaw sallad när jag åt GI mat. I den var det strimlat vitkål, strimlad rödlök, majonäs, creme fesh, fransk senap, salt och peppar. Har tyvärr inga mått men man kan ju smaka sig fram. Hade den till grillat hela sommaren och alla som kom och hälsade på gillade den!:)

  • Okänd 29 mars 2008

    I min cole slaw ingår strimlad vitkål,rivna morötter,rå lök,senap,majonnäs,creme fraiche,salt och peppar.Vi gör den ofta i skolan,men den är väl inte så poppis bland barnen.
    Själv vill jag gärna ha cole slaw till grillat,mumsmums(Y)

  • The_mama97mia 29 mars 2008

    Mitt coleslawrecept innehåller också krossad ananas! Dressingen blandar jag av fransk senap, majonnär, gräddfil och svartpeppar.
    Ett tips är att "slaka" kålen innan - häll över hett vatten - låt stå en stund, häll av o häll på friskt kallt vatten. Häll av. Blanda ihop kål o dressing.

  • Wombat04 29 mars 2008

    En hundra år gammal tråd som nu fortsätter vilket åtminstone jag tackar för, eftersom jag inte upptäckt den ... jag är ute efter goda recept på coleslaw då jag själv inte är särskilt lyckosam med de recept jag hittar. Hade precis tänkt skriva och fråga! Spinn gärna vidare, jag tackar och tar emot och säkert flera med mig!

  • The_mama97mia 29 mars 2008

    Jag säger kanske emot mig själv lite, jag tycker ju ibland att riktigt gamla trådar ska tas bort...
    Men Cole Slaw är ju en klassiker, o nu när grillsäsongen snart är i full gång så behövs ju en del idéer fräschas upp liksom.
    *ler*

  • Wombat04 29 mars 2008

    Håller med dig till viss del, det är klart att en del nästan pensionsmässiga trådar bör tas bort ... men coleslaw är en nödvändighet, det är så gott! :D I värsta fall får vi väl starta en ny tråd ...

  • The_mama97mia 29 mars 2008

    Wombat04 - jag är övertygad om att det kommer nya trådar, även om de gamla tas bort...
    Jag brukar söka i matforum på ord som jag är intresserad av. Det är ju då de här gamla trådarna kan komma upp.

  • Okänd 29 mars 2008

    :(Ojojoj,tråden var visst snart 8 år gammal:(

  • The_mama97mia 29 mars 2008

    Skrivet av Liliane den 29 mar 2008

    :(Ojojoj,tråden var visst snart 8 år gammal:(


    Ja precis!!!
    Men så länge det inte går att ta bort gammalt, eller ngn automatisk utrensningsfunktion så händer det här ju hela tiden.

    Jag tycker att det är lite förvirrande. *snurriga mia*

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.