Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Enkel mat på campingturerna

  • mariags 22 mars 2010

    Hej :)

    Solen skiner och jag sitter och drömmer om vårens, sommarens och höstens campingturer med husbilen.

    Jag vill tips på god mat som man enkelt fixar på campingturerna.
    Hoppas jag har lagt min fråga i rätt grupp :/

    :)

  • amoz 22 mars 2010

    Något som vi gör ofta på sommaren då det känns för varmt att stå och greja för mycket är helt enkelt vanlig burkskinka som serveras kall till potatis och en sås gjord på vispad grädde, bostongurka och chilisås. Lite sallad till så har du en lätt och god måltid.

    En annan god och lätt rätt är Kall tonfisklåda...tror den finns här på sidan annars har jag receptet.

  • mariags 22 mars 2010

    Skrivet av amoz den 22 mar 2010

    Något som vi gör ofta på sommaren då det känns för varmt att stå och greja för mycket är helt enkelt vanlig burkskinka som serveras kall till potatis och en sås gjord på vispad grädde, bostongurka och chilisås. Lite sallad till så har du en lätt och god måltid.

    En annan god och lätt rätt är Kall tonfisklåda...tror den finns här på sidan annars har jag receptet.



    Tack för bra tips... Har hittat fler forumsinlägg med typ samma fåga :/

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.