Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

grilla

  • monac 26 juli 2008

    vad grillas det i helgen & vad äter ni till?(H)

  • monac 26 juli 2008

    kanke ingen som orkar grilla när det är så här varmt?:'(

  • MatAnders 26 juli 2008

    lax och grillade kokta potatishalvor med olivolja och flingsalt på och en gog kall fisksås till

  • monac 26 juli 2008

    vi ska grilla tonfisk,grönsaker & rökta revbensspjäll.
    Mango/fetaost/kikärtssallad till...färskpotatis...får se om det blir nått mer,det är lite knyt sådär:)

  • anluk 26 juli 2008

    Grillade något av det godaste jag smakat i grillväg igår. Detta måste ni bara prova. Supergott!!!!
    Ikväll blir det souvlaki

    Helstekt fylld fläskfilé med kall mango chutneysås

  • Okänd 26 juli 2008

    Har grillat korv och hamburgare.....Enkelt och snabbt i värmen.
    Ska testa Hallumi nästa gång....Det lät så gott.

  • Disen 26 juli 2008

    Vi ska grilla chilli och fetaostbiffar med ugnsbakade potatis och halloumi såklart. :p

  • The_mama97mia 26 juli 2008

    vad gott allt låter... Här hade jag som vanligt lagt saker i marinad. (Benfri fläskkotlett för att vara exakt). Sen var det plötsligt ingen hemma, sparar grillandet till imorgon.

  • farmoringer 26 juli 2008

    Vi har grillat marinerad älgfilé ikväll. Klyftpotais, grönsallad med fetaost och ett gott rött vin till det..

  • monac 26 juli 2008

    alltid trevligt med lite nya grill uppslag!
    Det blev aioli, en sallad med kronärtskocksbottnar,rödlök .avocado ...samt en
    "truffel bearnaise"...låter rysligt märkvärdigt men den var färdigköpt. Gott vart det alltihop & behagligt svalar ute framåt kvällen!
    fortsatt trevlig helg till er alla!(L)

  • UllaC 26 juli 2008

    (Y)(Y)(L)Min kompis och jag var på Östads Marknad i Bullaren idag, besökte samtidigt min kusin och tog en kopp kaffe. När vi kom till Grebbestad var kl halv 5 och då var det 42,7 grader, lite häftigt varmt med andra ord. Grilla ville vi inte göra, men det var inte ett dugg bättre att sätta på ugnen för att äta marinerade kycklinglår med ris och currysås och en massa tillbehör. Det var nog varmare i köket än ute. Nu känner vi oss som människor igen, kl 23.20 är det 18.9 grader ute.
    Så här skall det tydligen bli under flera dagar framöver.
    Imorgon har vi bestämt att vi skall äta sill, färskpotatis och gräddfil med hackad gräslök. Det är riktigt sommarmat. (L)
    Igår satt hela familjen på Mac Cri - Grebbestadsbryggan - och åt obegränsat med räkor, bröd, aioli och citron - klart godkända räkor. (Y)
    Är det lika varmt överallt??? Kramar Ulla:Z:D(H)

  • farmoringer 26 juli 2008

    Skrivet av ullac den 26 jul 2008

    (Y)(Y)(L)Min kompis och jag var på Östads Marknad i Bullaren idag, besökte samtidigt min kusin och tog en kopp kaffe. När vi kom till Grebbestad var kl halv 5 och då var det 42,7 grader, lite häftigt varmt med andra ord. Grilla ville vi inte göra, men det var inte ett dugg bättre att sätta på ugnen för att äta marinerade kycklinglår med ris och currysås och en massa tillbehör. Det var nog varmare i köket än ute. Nu känner vi oss som människor igen, kl 23.20 är det 18.9 grader ute.
    Så här skall det tydligen bli under flera dagar framöver.
    Imorgon har vi bestämt att vi skall äta sill, färskpotatis och gräddfil med hackad gräslök. Det är riktigt sommarmat. (L)
    Igår satt hela familjen på Mac Cri - Grebbestadsbryggan - och åt obegränsat med räkor, bröd, aioli och citron - klart godkända räkor. (Y)
    Är det lika varmt överallt??? Kramar Ulla:Z:D(H)


    Inte lika varmt här. Vi har 12 grader nu i Älvsbyn..

  • monac 26 juli 2008

    jag vill bo i Älvsbyn!!!!
    :)

  • monac 26 juli 2008

    gott det lät med sådan där riktig räk-frossa,inte varit på sedan 80-talet tror jag:)

  • Lilljeppe 27 juli 2008

    Detta är kanon att grilla!
    Fetaostfylld hel grillad fläskfilé

  • Kanelbullar 29 mars 2009

    kann non saja en bra kaka

  • monac 29 mars 2009

    :o var det där nått skoj eller???
    någon som har varit modig och pemiär grillat något???

  • annelieberggren 29 mars 2009

    Den här älskar jag att göra, men jag får nog vänta 2 månader till innan grillen åker fram :D

    Souvlakia med grekiskt bröd och tsatsiki

  • The_mama97mia 29 mars 2009

    Skrivet av monac den 29 mar 2009

    :o var det där nått skoj eller???
    någon som har varit modig och pemiär grillat något???


    Hmmm... ja du.. MK har lockat till sig en hel del "busringning" verkar det som, har noterat detta i chatten särskilt...

    Men JA jag startade grillsäsongen för flera veckor sen, men sen blev det ju ett riktigt bakslag med snö här.
    Jag värmde upp grillsäsongen med att grilla korv! Synd att starta med oxfilén när man är ringrostig....
    Se trådar Grill 2009, Weberns vänner m.fl.
    Grilla mera!
    /Mia

  • ThomasP 1 april 2009

    benfri kotlett med couscous och grillade grönsaker (Y)(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.