Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grillad fylld köttfärsrulle som hamburgare - var finns videon?

  • The_mama97mia 29 april 2010

    Hej vänner,
    jag vill hjälpa min morbror att hitta en video.

    "Jag såg en video, där man plattade till köttfärs och lade smaskens på, sedan rullades det här ihop och grillades, varpå man skar den här rullen i skivor ( som hamburgare ) och lade i bröd och åt, precis som en hamburgare, nu har jag tappat bort den, kan inte hitta, vet du var den
    finns ???"

    Är det någon av er som känner igen detta, inte helt lätt att söka på?

    mvh Mia

  • The_mama97mia 29 april 2010

    Eller videoklipp kanske jag menar, förlåt behärskar nog inte språket i denna genre...

  • The_mama97mia 30 april 2010

    Ingen som känner igen detta?

  • Gnurf 30 april 2010

    Jo...visst känner jag igen detta. Har gjort en ugnsvariant någon gång. Breder ut färs på ett ugnspapper, på med brynt svamp, lök, paprika, bacon, ost. Rullar ihop och bakar av i ugnen. En slags "välordnad köttfärslimpa". Fast om du menar grilla på kolgrill så har jag inte testat detta. Ett litet problem var ju att den gärna vill spricka upp vid tillagningen...

  • The_mama97mia 1 maj 2010

    Jag har sökt igenom 156 klipp på BBQPitboys.com men hittar inget sånt klipp. Det låter supergott men blir nog en utmaning att grilla.

  • jimboz 1 maj 2010

    Var det en video på svenska eller utrikiska ?

  • The_mama97mia 1 maj 2010

    morbrodern trodde det var typ BBQpitboys - alltså amerikanskt... Nåväl, det får bli eget experimenterande.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.