Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grillade jätteräkor

  • farmoringer 8 maj 2009

    Ska grilla räkor i morgon och vill ha tips på nån god sås till. Det blir ris till och en grönsallad.
    Men såsen? Total idétorka just nu, så snälla, kom med tips.

  • gimmiahug 8 maj 2009

    Just till Tigerräkor eller jätteräkor gör jag ofta en sås som började sitt liv som dressing till en räksallad; lika delar Sweet Chilisås och limesaft! Annars kanske en finhackad, rå salsa på tomat, paprika, röd- eller vårlök, grapefrukt och chili? Eller en creme fraiche med hackade valnötter och pepparrot..... eller rent av en enkel Aioli (eller saffransaioli)!

  • farmoringer 8 maj 2009

    Ja, marinaden till räkorna är sweet chili och lime...Så man skulle kanske ta nåt åt det hållet.

  • farmoringer 9 maj 2009

    Undras om det kan dyka upp nåt mer tips idag tro?

  • ThomasP 9 maj 2009

    Jag brukar ha creme fraiche och sweetchilisås till med ett gott bröd

  • Gnurf 9 maj 2009

    Kanonbra tips!! (Y) Precis så skulle jag oxå göra...en lime/chili salsa med olivolja, salt, peppar, en skvätt honung och MASSOR av fint fint fint hackad paprika i alla dess färger, chilifrukt, färska tomater, kanske persilja...dressa de varma Räkorna när de kommer från grillen....(Y)

    Funkar även till en bit varmrökt Laxsida!! :p

    Skrivet av gimmiahug den 8 maj 2009

    Just till Tigerräkor eller jätteräkor gör jag ofta en sås som började sitt liv som dressing till en räksallad; lika delar Sweet Chilisås och limesaft! Annars kanske en finhackad, rå salsa på tomat, paprika, röd- eller vårlök, grapefrukt och chili? Eller en creme fraiche med hackade valnötter och pepparrot..... eller rent av en enkel Aioli (eller saffransaioli)!

  • popik 9 maj 2009

    Denna såsen är supergod till räkor

    Koriander och chilisås

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.