Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grillat 2010 - favorit i repris?

  • maxxess 10 april 2010

    Skrivet av florin den 10 apr 2010
    perfekt attb juda på til Mors dag!(L)


    wtf!?
    haha h--vete! Vilken snabbchock! Trodde för ett ögonblick där att Mors dag (av outgrundlig anledning) var imorgon söndag. phuu..

    Elakt! ;-)

  • The_mama97mia 10 april 2010

    Skrivet av maxxess den 10 apr 2010

    Skrivet av florin den 10 apr 2010
    perfekt attb juda på til Mors dag!(L)

    wtf!?
    haha h--vete! Vilken snabbchock! Trodde för ett ögonblick där att Mors dag (av outgrundlig anledning) var imorgon söndag. phuu..

    Elakt! ;-)



    Asgarv - slappna av...

  • Snoffa 10 april 2010

    Jaha, tack. :D

    Skrivet av mama97mia den 6 apr 2010

    Pappas kalla grillsås

    När du klickar på ditt recept så står numret till receptet i adresstråden liksom.

  • florin 10 april 2010

    Hade väl varit kul med Mors dag imorgon, hade vi fått bråttom då? Nu är det inte förrän sista söndagen i maj. Vi brukar alltid bjuda mammorna på middag da´n innan, har blivit en tradition.:)

  • mayapaya 14 april 2010

    Kul att hitta den här tråden. Är också en grill älskare och letar nya roliga recept. Fick ett tipps i dag som ska provas till kvällen. Tack Florin.
    Premiären för oss var för en månade sen, när jag tröttnat att titta på snö och åter snö. Vi skottade av en bit på altanen sen ställed vi grillen där och brände ur den. Sen blev det fläskfil´e inte så häftigt, men gott. Det som var det viktigaste var känslan av att snart är det vår.
    Ja nu är det vår och solen skiner, hoppas den får fortsätta göra det i dag och även över helgen.
    Kul med lite tipps om både det ena och det andra här. (Y):)

  • The_mama97mia 14 april 2010

    mayapaya: en händelse som ser ut som en tanke , tänk att du gick in i denna tråd just idag o har länkat till receptet i din veckomeny

    Beer Can Chicken

    Detta måste jag nog lägga in i tråden kommande projekt med, har alltid velat prova!

    (Y)

  • saxa 14 april 2010

    Lycka till med era Beer Can Chickens

    Detta är ngt som vi gillar i hela familjen.

    Sätt gärna betyg / omdömen sedan

  • mayapaya 14 april 2010

    Det blev inte det denna gång, det tar ju lite tid och tiden räckte inte till.
    Men grillat blev det, kyckling halvor köpt marinad men det blev gott det också.:)

  • marwis 14 april 2010

    Denna sås är ett måste när vi grillar:
    Grillsås med soltorkade tomater
    I lördags blev det förutom såsen whiskymarinerad fläskfilé och ugnsbakade rotfrukter (morot, potatis, palsternacka, rödbetor) samt lök och päron.
    En grönsallad med fetaost och tomat hade vi också till!
    Ser verkligen fram emot den kommande grillsäsongen!

  • florin 14 april 2010

    Idag hade vi oxå grillpremiär; Honungsmarinerad fläskfilé samt Karibiska fläskfiléstubbar. Till detta hemmagjord potatissallad och en grönsallad. Så homla GOTT! Att äntligen kunna grilla. Det där med Beer can chicken får bli en annan gång du mayapaya. Annars TACK till alla receptlämnare på MK{eat}

  • mayapaya 14 april 2010

    Det där lät gott. Ja vist är det härligt att grillsäsången startat nu.
    Till helgen blir det nog grillspett av något slag, har kollat lite recept får se om jag hittar nått som faller i smaken.
    Ja Beer can chicken blir det nog på söndag, då har jag mer tid att lägga ner på grillningen.

    Skrivet av florin den 14 apr 2010

    Idag hade vi oxå grillpremiär; Honungsmarinerad fläskfilé samt Karibiska fläskfiléstubbar. Till detta hemmagjord potatissallad och en grönsallad. Så homla GOTT! Att äntligen kunna grilla. Det där med Beer can chicken får bli en annan gång du mayapaya. Annars TACK till alla receptlämnare på MK{eat}

  • mayapaya 14 april 2010

    wiskymarinerad fläsfilé låter ju toppen, vore kul att få receptet om du vill dela med dig.
    Jag blir ju hungrig när jag läser detta trotts att kl är 00.30 och jag skulle ha sovit för länge sen. \o/

    Skrivet av marwis den 14 apr 2010

    Denna sås är ett måste när vi grillar:
    Grillsås med soltorkade tomater
    I lördags blev det förutom såsen whiskymarinerad fläskfilé och ugnsbakade rotfrukter (morot, potatis, palsternacka, rödbetor) samt lök och päron.
    En grönsallad med fetaost och tomat hade vi också till!
    Ser verkligen fram emot den kommande grillsäsongen!

  • lottaplott 15 april 2010

    Här har grillsäsongen varit igång ett bra tag men mest har det blivit Grillade korvar med tillbehör eller Grillade köttfärsspett.

    Idag åker dock första flintasteken på grillen och så gör jag nog klyftpotatis och blandar en Mangosås från knorr kalla såser.

  • saxa 15 april 2010

    Hos oss grillar gubben året runt.

    Oavsett om det är -20°C så är han ute och grillar..

    VI har två grillar båda Weber.. 1 gasol och 1 kolgrill

  • marwis 15 april 2010

    Receptet kommer här från matklubben, men jag var för lat för att leta upp det igår!:) Grillad whiskymarinerad fläskfile.
    Dock sade maken stopp när det kom till den rökiga whiskyn: "Det blir ju whisky för 100 kr", så det fick bli "Famous Grouse" och hickorysmak från flaska.
    Testa, för det blev riktigt gott. Använde min marineringsburk och lät det faktiskt stå över natten!
    /Marie

    Skrivet av mayapaya den 15 apr 2010

    wiskymarinerad fläsfilé låter ju toppen, vore kul att få receptet om du vill dela med dig.
    Jag blir ju hungrig när jag läser detta trotts att kl är 00.30 och jag skulle ha sovit för länge sen. \o/

    Skrivet av marwis den 14 apr 2010

    Denna sås är ett måste när vi grillar:
    Grillsås med soltorkade tomater
    I lördags blev det förutom såsen whiskymarinerad fläskfilé och ugnsbakade rotfrukter (morot, potatis, palsternacka, rödbetor) samt lök och päron.
    En grönsallad med fetaost och tomat hade vi också till!
    Ser verkligen fram emot den kommande grillsäsongen!

  • mayapaya 15 april 2010

    ÅÅÅ toppen Tack. för att du letade på den.
    Jag tror heller inte att jag kommer att använda singelmalt, det är för dyrt.
    Ja det finns ju röksmak på flaska så det blir det nog här också.
    Ja det här ska jag testa. Ha en bra helg.

    Skrivet av marwis den 15 apr 2010

    Receptet kommer här från matklubben, men jag var för lat för att leta upp det igår!:) Grillad whiskymarinerad fläskfile.
    Dock sade maken stopp när det kom till den rökiga whiskyn: "Det blir ju whisky för 100 kr", så det fick bli "Famous Grouse" och hickorysmak från flaska.
    Testa, för det blev riktigt gott. Använde min marineringsburk och lät det faktiskt stå över natten!
    /Marie

    Skrivet av mayapaya den 15 apr 2010

    wiskymarinerad fläsfilé låter ju toppen, vore kul att få receptet om du vill dela med dig.
    Jag blir ju hungrig när jag läser detta trotts att kl är 00.30 och jag skulle ha sovit för länge sen. \o/

    Skrivet av marwis den 14 apr 2010

    Denna sås är ett måste när vi grillar:
    Grillsås med soltorkade tomater
    I lördags blev det förutom såsen whiskymarinerad fläskfilé och ugnsbakade rotfrukter (morot, potatis, palsternacka, rödbetor) samt lök och päron.
    En grönsallad med fetaost och tomat hade vi också till!
    Ser verkligen fram emot den kommande grillsäsongen!

  • The_mama97mia 16 april 2010

    Jag vill puffa för en artikel här på MK om grillning.
    Poffa har skrivit den och ger mkt bra tips och råd ang grillning, kan vara kul att titta igenom för att få lite självförtroende inför säsongen.

    http://www.matklubben.se/artiklar/grillning_608.html

  • sikaal 16 april 2010

    Skrivet av mama97mia den 16 apr 2010

    Jag vill puffa för en artikel här på MK om grillning.
    Poffa har skrivit den och ger mkt bra tips och råd ang grillning, kan vara kul att titta igenom för att få lite självförtroende inför säsongen.

    http://www.matklubben.se/artiklar/grillning_608.html


    En bra artikel att läsa igenom!!

  • QueenMoni 16 april 2010

    Grillat är såå gott!! Fast personligen tycker jag man ska vänta till sommaren med det. Men i vilket fall som helst så grillade vi här i veckan, det blev kyckling marinerad i citron och vitlök ( + kryddor), mums ryser bara av att tänka på det {eat} Vi brukar servera sallad (helst tabboleh), bröd och hummus/ en otroligt god hemmagjord vitlöksmajönäs till.

  • Mammamu 16 april 2010

    Oj, vad sugen jag blir på grillat när jag läser alla recept och förslag. Om bara den f-baskade snön ville försvinna här i Ö-vik, så att vi också kan ta fram grillen och njuta ........... Känns inte som om den rätta "grillfeelingen" vill infinna sig i snödrivan ......

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.