Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grillspett med allt i ett

  • Sashimi 15 juni 2009

    Vi ska på midsommar hem till några kompisar och tanken är den att var och en tar med sig eget å grilla. Jag undrar om det finns något bra tips på grillspett som har allt. Kan man grilla färskpotatis på spettet tillsammans med köttet/kycklingen/fisken eller vad man nu väljer? Så när grillspettet är färdiggrillat så har man maten klar?!

    Och vad ska man ha för kall sås till?

    Massa tips mottages tacksamt! :-D

  • Lenkan 15 juni 2009

    Om man förkokar eller ugnssteker det kött man ska ha på grillen så går det fort att fixa spett med grönsaker och potatis etc. på grillen.

    Jag älskar tzatziki eller bara yoghurt/creme fraiche med vitlök till grillat kött

  • Lottix 15 juni 2009

    Jag brukar göra ett grillspett med lite olika kött/korv på och ett spett med grönsaker och potatis annars kan man lägga potatishalvorna på en bit oljad folie och grilla med skivad vitlök och vad för kryddor man nu önskar jag brukar bara salta och peppra när jag har vitlök över . Det är supergott och likadant gör jag med tomaterna som sällan vill bli kvar på grillspetten .(Y)

  • Sashimi 16 juni 2009

    Tack! Jag ska nog kombinera era bra svar för jag antar att det inte kommer finnas så mkt utrymme på grillen som vi alla ska dela på. Det där med potatis i foliepaket ska jag testa hemma med min man när vi har vår egen grill helt för oss själva. :p(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.