Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kamado

  • Marksten 22 maj 2012

    Nu är den inköpt. Det blev en Primo Oval. Jag kan bara hålla med...vilket kött det blir i grillen. Grillade hel fläskfile i helgen och frugan sa att det var den möraste fläskfileen som hon hade smakat. Håller med.

    Är det någon mer som har en Primo grill?

  • vegas045 31 oktober 2012

    Skrivet av ajohan71 den 7 sep 2010

    Hej

    Jag har nyligen köpt en Kamado grill, en Big Green Egg, tokdyr, men attans vad bra maten blir som man lagar på den. Är det någon annan här som också har en Kamado? Det vore kul om vi kunde få ihop en tråd med specifika Kamado tips och Kamado recept.

    Mitt första tips är att ifall du har en Kamado skall du prova att baka pizza på bakstenen! Det blir den godaste pizza jag någonsin ätit!

    Hls

    Johan

    Fick en levererad idag och håller just på att "rök in" den med lite hickoryspån sedan skall jag köra lite revbensspjäll som första prov. Tycker oxå det vore kul att få lite recept eller länkar till receptsamlingar
    janne

  • jas65 1 november 2012

    Skrivet av Mithrandir den 12 sep 2010

    Skrivet av ajohan71 den 7 sep 2010

    ...Det vore kul om vi kunde få ihop en tråd med specifika Kamado tips och Kamado recept....


    Hade det inte varit bättre att lägga in recepten i MK's receptdatabas istället för i tråden? :)


    Det tar för lång tid att få recepten godkända med komma tecken och punkter samt hur man beskriver mått angivelse, så jag har all förståelse att man lägger in recepten i trådarna..

    Bästa pizzan.
    2 halvor hönekaka eller hällekaka.
    Bred över ketchup blandad med Thai hot swet chili sause.
    Alröktspån rökt skinka.
    Blandad ost blandning. Efter tycke och smak.
    Stek den i ugn eller på grillen i 20-30 minuter.

    Smakar bättre än den flottiga pizzan man får pizzerior!
    Mvh

    Jas 65

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.