Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lite grilltips!

  • Ketronya 1 maj 2008

    Marinerade kycklinghjärtan på spett med tzatziki, grymt gott och borde väl kvalificera som annorlunda i alla fall (Y)

  • monac 2 maj 2008

    det var annorlunda...vad marinerar du dem i ketonya?
    /monac. undrar?

  • monac 2 maj 2008

    god till grillad fisk & grillade grönsaker:)

    Rouille

  • Queenie 2 maj 2008

    Den här fläskfilén med såsen till är hur gott som helst, min grillfavorit!

    Helstekt fylld fläskfilé med kall mango chutneysås

  • Kaneta 2 maj 2008

    Förra sommaren gjorde jag pizza på stekhällen på grillen. Inte dirket grillat men det blev hur gott som helst.

  • GueQo 2 maj 2008

    Skiva kycklingfile i 1 cm tärningar och marinera med ec caj´P Original (gärna över natten), trä sedan "tätt" på ett spett och grilla. tack vare att man tärnat den innan man marinerar så blir mycket av marinaden kvar "mellan" kycklingbitarna när du trär dem på spettet, vilket gör att det blir "smakrikt", servera med Aioli och potatis i någon form.

  • GueQo 2 maj 2008

    Såg att någon nämnde melonsallad vilket jag starkt rekomenderar till grillat. Själv brukar jag bara gröpa ur en nätmelon och honungsmelon med sked och sedan riva skalet av en citron och pressa saften över, för att sedan salta och peppra lite.
    Fega inte för mycket med pepparn och saltet då det är dem som gör att det blir någonting annat än "vanlig" melon.

  • evaldo 2 maj 2008

    Goda grillsåser finner du på: www.barnsemester. se
    Skriv in grillsåser i rutan uppe till höger så hittar du massor med goda såser till grillat..

  • evaldo 2 maj 2008

    Det blev fel ska vara www.barnsemester.se.

  • The_mama97mia 23 maj 2008

    Finns det nån som testat att använda Mango Chutney som Glaze? Funderar på om inte det kan vara en hit.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.