Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Marinerad rostbiff och potatissallad

  • thedragontato 12 april 2011

    Hej jag skulle vilja ha tips på hur man kan marinera rostbiff själv? :) Godaste möjligaste sättet så klart! (Y)
    Sen ett gott sätt att göra hemgjort potatissallad på! :)

  • svensbyn 12 april 2011

    http://www.dn.se/mat-dryck/recept/chilimarinerad-rostbiff


    Denna gjorde jag på en buffe...Mycket uppskattad!! Tog bladpersilja inte koriander :)

  • Cassiopeya 12 april 2011

    Denna potatissallad är min absoluta favorit!

    Somrig potatissallad med kronärtskockshjärtan

  • ScarlettRose 12 april 2011

    Min favorit bland potatissallader görs med chilikeso. Lite annorlunda mot sån där vanlig med vitt kladd, men mycket godare... tycker jag i alla fall :)

    Potatissallad med chilikeso

  • marcu5 15 maj 2011

    För potatissallad, kika in mitt recept!

    Curryspetsad cornichon- och potatissallad

    En supergod marinad för allt kött som ska grillas:

    1 dl matolja
    1 dl vinäger
    1 dl soja
    10-20 hela svartpepparkorn
    2 msk Tabasco
    1 st chilipeppar (finhackad)
    1 dl mosade kärnfria vindruvor

    Blanda alltihop i en bunke och lägg ner köttet. Se till att hela köttbiten/alla köttbitar är åtminstone 75% täckta och/eller har marinad på sig. Sätt plastfolie över och ställ i kylen i minst en timme.

    Kom ihåg att ta fram det marinerade köttet 20-30 minuter innan det ska grillas, så att du inte slänger det på grillen medan det är kylskåpskallt. Mat smakar bäst om man låter det stå och vila i rumstemperatur en stund innan man lagar till den!

    Lycka till i det fina grillvädret!

  • Linn_Z 15 maj 2011

    Hej

    Jag har ett recept på en supergod marinerad rostbiff, den brukar göra succé både som huvudrätt och på buffébordet :)

    Marinerad rostbiff med balsamico, honung och örter

  • bakakaka 16 maj 2011

    Enklare kan det inte bli och god är den {clap}
    Enklaste potatissalladen

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.