Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat och lekar

  • Disen 11 juni 2009

    Ska ha mina och mannens arbetskamrater på fest den 3 juli.
    Tänkte ha en grillafton där alla får ta med sig sitt egna grille.
    Vi kommer att stå för potatis ialla dessformer eller ris, välkomstdrink och snacks.
    VAD ska jag bjuda på till maten? potatisgratäng, ris, potatissallad eller vad?
    Vi jobbar till kl 16 den dagen och folket ska komma 18.30 så det hade varit bra att kunna förbereda så mycket som möjligt dagen innan.

    Kan ni några lekar? Både inomhus och utomhus.( man vill ju gardera sig för regn) Några lekar som man gör lagvis.

    Vi blir (tror vi) ca 20 pers.:p

  • Ulrika91 11 juni 2009

    Det finns ju potatisgratänger du kan med Fördel göra dagen innan. Sen bara ta fram och slänga in i ugnen. Gott, lyxigt och uppskattat! Franska kalla potatisallader är också lätta!

  • LottaKi 12 juni 2009

    Jag håller med. Fransk potatissallad. Superenkelt. Kokt potatis, 1 del dijonsenap, 2 delar vitvinsvinäger, 3 delar olja. Sen i med de grönsaker du önskar. Jag brukar köra paprika, charlottenlök, persilja för att hålla den enkel. Komplettera med grönsaker vid sidan om.
    Du kan göra den kvällen innan utan bekymmer.

    Potatisklyftor i ugn är sköter sig själv oxå. Blanda olja med svartpeppar å vitlök som du sen häller över dem. Släng på flingsalt!. Om du låter bli att skala potatisen så går det ju snabbt.

    Lycka till!

  • The_mama97mia 12 juni 2009

    För lekar - se tråden Sommarfest som jag puffat upp.

  • madeleineakesson 12 juni 2009

    Hade sommarfest med kollegorna på jobbet och hade då gjort en musiktävling/korsord där jag spelade en liten slinga ur varje lår och så hade jag frågor så som " Vad heter artisten i förnamn?", "Vad är andra ordet i titeln?"..... etc....... uppskattat och man såg hjärnorna snurra :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.