Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Semestermaten

  • The_mama97mia 7 juli 2010

    Alla som varit på semester ngn annanstans än i det egna köket.. kan ha ngt att lägga in här...

    Jag kom idag hem från en vecka i Bulgarien, där jag på frukostbuffén fick perfekt stekta ägg, som ett mellanting mellan pocherade och stekta????

    Det måste jag lära mig göra själv.

    Har du ngt annat att tipsa om eller att önska efter ?

  • Mistys 8 juli 2010

    Englands mushy peas. Har försökt följa alla recept som finns, efter konstens alla regler. Men får inte till det! De som serveras på restaurangen en trappa upp i Westfield, Kensington är himmelska{clap}

  • JennyV 8 juli 2010

    En omelettrulle jag åt i Karon, Thailand! Blir inte som de smakade där, men stämningen och känslan är ju inte om hemma heller (H)

  • Okänd 8 juli 2010

    Nyfångad stekt fisk åt jag i Heilegehafen( norra Tyskland) i dagarna tre. Smakade jätte, jätte gott!{eat}

  • jimboz 8 juli 2010

    Nyfångade marinerade chiliräkor grillade på kolbädd med olika dippsåser var smarrigt och den grillade kycklingen de sålde vid stranden...Landet är Thailand

    När jag var i Portugal så åt jag på en Italiensk restaurang där deras pasta har satt sina underbara spår för resten av mitt liv.
    Det var musslor,tomater räkor,olivolja,parmesan och lite annat skoj på.

  • saintsaens 8 juli 2010

    Skrivet av jimboz den 8 jul 2010

    Nyfångade marinerade chiliräkor grillade på kolbädd med olika dippsåser var smarrigt och den grillade kycklingen de sålde vid stranden...Landet är Thailand

    När jag var i Portugal så åt jag på en Italiensk restaurang där deras pasta har satt sina underbara spår för resten av mitt liv.
    Det var musslor,tomater räkor,olivolja,parmesan och lite annat skoj på.


    Hm, det låter ju lite underligt, då det egentligen är emot den italienska traditionen att servera parmesan till pastarätter innehållande skaldjur.
    Men det kanske smakade bra? :)

  • The_mama97mia 8 juli 2010

    tänker på en annan sak, både jag o polaren som var i Turkiet sist, noterade att maten var rätt smaklös och det fattades LÖK och VITLÖK? Könstitt, tyckte la jag då..

  • cawn 8 juli 2010

    Det roligaste när man reser är att hitta matställe där lokalbefolkningen äter,tycker jag.Var i Singapore för ett tag sen och gick in på en food court i ett köpcenter.Enormt stor lokal och inte en enda turist.Man betalade ett fast pris i kassan och sen var det bara att vandra runt och plocka i 100-tals grytor.Hälften kunde man inte identifiera men alla var vänliga och visade med armar ben och miner vad de tyckte vi måste smaka.Och vad vi klena turister skulle undvika! Faktiskt åt jag nästan allt som hamnade på tallriken,och alla vinkade glatt när vi mycket mätta lämnade stället.

  • jimboz 8 juli 2010

    Skrivet av saintsaens den 8 jul 2010

    Skrivet av jimboz den 8 jul 2010

    Nyfångade marinerade chiliräkor grillade på kolbädd med olika dippsåser var smarrigt och den grillade kycklingen de sålde vid stranden...Landet är Thailand

    När jag var i Portugal så åt jag på en Italiensk restaurang där deras pasta har satt sina underbara spår för resten av mitt liv.
    Det var musslor,tomater räkor,olivolja,parmesan och lite annat skoj på.


    Hm, det låter ju lite underligt, då det egentligen är emot den italienska traditionen att servera parmesan till pastarätter innehållande skaldjur.
    Men det kanske smakade bra? :)


    Jag hade parmesan bredvid som tillbehör ....

  • Mistys 8 juli 2010

    Skrivet av mama97mia den 8 jul 2010

    tänker på en annan sak, både jag o polaren som var i Turkiet sist, noterade att maten var rätt smaklös och det fattades LÖK och VITLÖK? Könstitt, tyckte la jag då..


    Vi tyckte att maten var vidrig i Turkiet. Allt var doppat i en härsken olja. T.o.m färsk gurka, sallad och tomat var dränkt i olja vart vi än kom. Vi fick dessutom alltid en konstig , klistrig, kall gröt till all mat Dessutom drog min man på sig en obotlig mag / led sjukdom av maten där så.........Turkiet nej tack.

  • Jenta2 8 juli 2010

    Skrivet av Misty09 den 8 jul 2010

    Skrivet av mama97mia den 8 jul 2010

    tänker på en annan sak, både jag o polaren som var i Turkiet sist, noterade att maten var rätt smaklös och det fattades LÖK och VITLÖK? Könstitt, tyckte la jag då..


    Vi tyckte att maten var vidrig i Turkiet. Allt var doppat i en härsken olja. T.o.m färsk gurka, sallad och tomat var dränkt i olja vart vi än kom. Vi fick dessutom alltid en konstig , klistrig, kall gröt till all mat Dessutom drog min man på sig en obotlig mag / led sjukdom av maten där så.........Turkiet nej tack.



    Jag håller med, inte alls bra mat!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.