Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Suverän koriandersalsa!

  • 3 juli 2001

    4 tomater i klyftor1 knippe salladslök2 gröna finhackade chilifrukter2 msk nypressad limesaft2 msk hackad koriandersalt & svartpepparKör tomaterna i en matberedare, häll över i en skål och rör ner skivad salladslök, chili, limesaft, koriander och krydda. Förvara kallt.

  • Diddi1982 11 februari 2011

    Ja det är en suverän tomatsalsa...den lärde jag mig utav min svärmor. Enligt henne så är det en salsa som kommer från El Salvador och används till nästan allt där.

    Den är otroligt god att ha till bruchettasmörgåsar, eller den El Salvadorianska rätten pupusas...men minst lika god är den till grillad kyckling eller annat kött och kokt ris :-)

  • Cassiopeya 11 februari 2011

    Verkar supergott! Starkt och härligt ;) Finns det inlagt i receptsamlingen här på MK?

  • Diddi1982 11 februari 2011

    Jag har inte lagt in det, men tänkte göra under dagen för att lägga in en bild också...ska nämligen göra den till lunchen idag.

    Första inlägget kommer från en gäst, så tror inte h*n lagt inte...eller kan ens..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.