Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på marinad

  • zudette 3 maj 2008

    Hej

    Söker en passande marinad till grillen ikväll. Har sökt lite och ser tips till fläsk, nöt, kyckling och lax men vi ska grilla ÄLG! - finns det någon som kan tipsa om vad som kan passa bättre just till älg och kanske annat vilt???

  • monel 3 maj 2008

    Det som passar till nöt brukar passa väldigt bra till vilt.

  • MatAnders 3 maj 2008

    Eftersom älg inte har så utpräglad viltsmak bör du kunna köra med vanliga klassiska marinader jag har en på min sida som alltid blir bra men man kanske skulle kunna ha lite enbär i?
    Hur som hellst kommer det säkert bli jättegott.
    Lycka till(Y)

  • farmoringer 3 maj 2008

    Min erfarenhet säger också att allt du anväder till nöt kan du använda till älg, fast jag tycker personligen att man ska ha lite mer av varje sort till älgen än till nöten..

  • majamia 3 maj 2008

    Jim Beam marinad

  • The_mama97mia 3 maj 2008

    jag testar nu MatAnders grillmarinad till fläskkarré, det ser fint ut.
    Det jag ha problem med är att jag jagar bra fryspåsar att marinera i!!!!! Har köpt ett antal olika förpackningar nu o blir lika besviken varje gång jag öppnar o ser den fladdriga sladdriga papperstunna så kallade fryspåsen. De bästa plast- och fryspåsar jag haft fick jag köpa på marknad. Det är långt till Finspånga Marken. :(

  • zudette 3 maj 2008

    tack o bock för alla goda råd.... får prova mig fram....:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.