Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på småtilltugg inför fotbolls EM ikväll (eller en annan kväll)

  • loll 29 juni 2008

    Jag är trött på chips och godis till fotbollen, hjälp mig! Det får inte vara för krångligt att göra, helst med sånt man har hemma.

  • The_mama97mia 29 juni 2008

    Hej loll, tur att fotbollen snart är över för denna gång...
    Jag brukar ta fram en massa småplock, oliver, gröna och svarta, morötter i stavar gurka i stavar, nötter om det finns, ost i olika smak o form, grissini har jag oftast hemma.
    Cocktailtomater. Det är godis för mig...
    Sorry, inget bra tips. men så gör jag.

  • zudette 29 juni 2008

    Den här tråden startades inför starten - du kankse hittar nåt här inför finalen??(Y)

    http://www.matklubben.se/matprat/tilltugg_smaaraetter_och_laetta_raetter_10/gott_tilltugg_till_fotbolls_em__4278.html

    Nu får vi längta två år till VM!!!

  • MatAnders 29 juni 2008

    Gillar du att knapra på kyckling så har jag ett jättegott tips "knaprig Thai kyckling" men du måste ha maggi,citron hemma

  • Disen 29 juni 2008

    Jag brukar göra varma mackor utav det som finns i kylen. Sen låter jag dom kallna lite o dela så det blir trekanter. Grönsaker i stavar går alltid hem här oxå. :D

    Eller varför inte fetaost o ölkorv. mums (Y)

  • loll 29 juni 2008

    Jag tror jag gör som du mama97mia, tar fram vad som finns i skafferi och kylskåp. Det finns säkert både oliver, fetaost, brieost, grissini och idag köpte jag faktiskt en Kvibille ädelost fläder (!) den kan vi testa!

  • The_mama97mia 29 juni 2008

    loll, du ser, kvällen är räddad... OCH du, det finns ngti det bevingade uttrycket - ha alltid ost och kex hemma.. hmmm. Det var ngn reklamslogan för XX antal år sen.....

  • Smulpajen 29 juni 2008

    Om man vill vara nyttig är ju grönsaksdipp toppen. Gurka, blomkål, morötter m.m. Gör det enkelt, köp en påse dipp och gräddfil! Kanske i sista stund idag, för matchen börjar ju snart! Men det finns ju andra tillfällen :p

  • ros 29 juni 2008

    :)Här är ett tips på en varm smörgås
    Varm päronsmörgås
    som kan passa bra på kvällen som tilltugg(Y)(Y)(Y)

  • imse 29 juni 2008

    Det dröjer ju inte så länge till avsparken ikväll, men till en annan dag så kanske mitt recept på rostade kikärtor kan vara ett alternativ.
    http://mimmismat.wordpress.com/2008/04/09/rostade-kikartor/

    Vi åt tre sorters tapas sist, när Spaninen vann mot Ryssland, lite mer matigt än bara kikärtor.
    http://mimmismat.wordpress.com/2008/06/26/tre-tapas-tre-mal/

  • ingegerdb 15 augusti 2008

    Supergott, snabbt och enkelt

    Vitlöksbaguett med kräftstjärtar

  • snuosm 15 augusti 2008

    Rulla vattenkastanjer i farinsocker och "slå in" dom i bacon med en tandpetare som håller fast det hela. In i ugn i 200 grader tills de fått fin färg. Förödande gott och så lite öl till kanske. Men det kräver ju lite förberedelser, men det kan det vara värt (H)

  • SDMaya 15 augusti 2008

    [recept] 20490[/recept]
    Men gör många...har strykande åtgång!(L)(Y)
    /SDMaya

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.