Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Utematlagning i trädgården - tips och trix?

  • The_mama97mia 12 april 2011

    Jag är avundsjuk på Per Morberg som har ett så vansinnigt fint utekök (också).

    Avund är ju en dödssynd, så det är väl bäst att jag gör ngt åt det.
    Funderar på om några matklubbare har lite idéer om hur du enklast fixar bra ytor att jobba på ute i trädgården, mobila eller fasta?

    Detta tangerar litegranna våra grilltrådar. Jag grillar ju mycket, gärna, ofta och länge.... Och inser behovet av att själv stå utomhus o hacka salladen, eller förbereda det som ska på grillen medan webern tänds och glöden blir perfekt.

    Tacksam för alla praktiska och konkreta råd och tips!

    :)

  • The_mama97mia 12 april 2011

    Jag har inte rinnande vatten utomhus, men när färskpotatisen kommer så tar jag med mig den o en bunke vatten , en borste och en kastrull, sen sitter jag glatt utomhus o skrubbar potatisen.
    Jag menar - det behöver inte vara svårare knep än så?

    Men tar gärna emot tips på bra utebänkar i bra höjd att ha som avlastningsbord eller hacka o skär bänk...

  • MatAnders 12 april 2011

    Här kanske skulle vara något?
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80059652

  • Erajscha 12 april 2011

    Jag skulle allra helst vill ha ett utekök med stenskiva och nedsänkt ho samt två infällda grillar med lock... det låter väl billigt och bra? ;-)

    När man sett Per Moberg fixa i trädgården blir man ju bara matt... sådär stort och tjusigt utekök kommer man ju aldrig ha råd med...

  • The_mama97mia 12 april 2011

    Anders du den var inte dum?

    Erajscha, nej visst, vi har kanske inte hans ekonomi...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.