Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad är det i grillen?

  • Elizak 2 maj 2010

    Hej!
    Vi köpte en ny klotgrill i helgen. Till grillen ingick en form som man ska sätta på kolgallret. Diskussionerna och fantasierna sattes igång. Vad ska man ha formen till? Hälla vatten i den när man grillar?( Har hört någon nämna att det finns ång-ugn nu, och tänkte att detta är kanske en variant för grillen). Är det tänkt att köttsaften ska rinna ner i den? Ska man grilla i den? Ja, ni hör själv hur vi funderade.
    Är det någon här som kan tala om vad den lilla lådan är till? Skulle bli så jätteglad då.
    Hälsningar Eliza

  • The_mama97mia 2 maj 2010

    tror du menar en droppform, man har grillbriketter på sidorna av grillen, inget i mitten, detta för en indirekt grillningsteknik.
    Måste be dig titta på BBQPitboys.com - helt underbar sida med härliga härliga tips för alla med en klotgrill...
    Se även tråden Grilltips 2010

    I´ve got my barbecueshoes on....

  • Elizak 3 maj 2010

    Tack för svaret. Jag ska i lugn och ro ikväll läsa sidorna du tipsade om. Tack än en gång.

    I´ve also got my barbecueshoes on....

  • Erajscha 3 maj 2010

    Det kan också vara en form som man kan lägga rökspån i...

  • Elizak 4 maj 2010

    Tack Erajscha. Det ska jag också testa. Ska bli kul detta. Vi lär nog grilla hela helgen. :))

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.