Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad äter Ni till Valborg

  • flabban 29 april 2011

    Här äter vi örtmarinerad lax.

  • Mistys 29 april 2011

    Ja vad säger man .....valborg i Uppsala förpliktigar!
    Champagnefrukost
    Sillunch
    Middag på restaurang
    Där emellan något glas på en trevlig utebar. Så ska vi ju hinna med forsränningen klockan 10 i Fyrisån och Mösspåtagningen kl 15 i slottsbacken vid Carolina Rediviva.

    Ja det är fullt upp i Uppsala i morgon......även för polisen tyvärr:s

  • sju 29 april 2011

    Jag kommer fira Valborg med att nattvandra på stan med en frivilligorganisation som jobbar med ungdomar. Så det blir antagligen inget speciellt i matväg för mig imorgon.

  • Mistys 30 april 2011

    Skrivet av sju den 29 apr 2011

    Jag kommer fira Valborg med att nattvandra på stan med en frivilligorganisation som jobbar med ungdomar. Så det blir antagligen inget speciellt i matväg för mig imorgon.


    Synd att det inte finns en gilla- knapp att trycka på! Men nu trycker jag på den osynliga Gilla - knappen!

    Har själv nattvandrat när mina barn var i ungdomsåren och "hängde" på stan till valborg och andra tillställningar.
    Tack för att ni/vi finns. Fler borde ställa upp.
    Vad gör din tonåring i kväll? Borde man fråga sig!

  • boz1965 30 april 2011

    Det blir köpepizza idag. Känner inte för att ställa mig vid spisen idag alls.

  • kekke46 30 april 2011

    Här blir det grillat med goda tillbehör och ett gott glas rött till det.
    Ha en trevlig Valborg önskar jag er alla på MK

  • sikaal 30 april 2011

    Jag tänkte prova på Bertilstek idag, det skall bli spännande!
    Vi har inga traditioner på Valborgsmat, det var ju en arbetsdag, (innan man blev panchis)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.