Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

vad grillas det i helgen?

  • monac 10 maj 2008

    någon som gjort något X-tra lyckat på grillen????:D

  • farmoringer 10 maj 2008

    Inget extra lyckat..Bara vanlig fläskkarré. Inga krusiduller på nåt sätt. Barnbarnet är här och han vill inte ha några som helst "konstigheter"....:D

  • Lilloo 10 maj 2008

    Inget lyx här heller... har lovat mitt gudbarn att grilla korv. Min guddotter är 3,5år, de har inga krav på lyx och dyra råvaror... :)

  • Bohnke-Oslo 11 maj 2008

    Hei
    Igår var det otroligt varmt i Oslo 25 grader
    Råstekta poteter med Entrecoté som låg i rødvin med en slafs honning på
    gjorde receptet om en grillsås "mad dogs BBQ" tror jag hon kallade det.
    Prøva den !!!!!!!! otroligt gott,finns nog i receptbanken
    ja,o resten av rødvinet sørplade jag i meg :D

  • monac 11 maj 2008

    här blev det spett med kyckling filé, aubergine,zucchini,paprika alla färger & coktailtomater.
    marinerade grönsakerna en stund innan i japansk soya,balsamvinäger lite Harissa & citronpeppar. jääääätte gott. (Y)

  • monac 11 maj 2008

    sweet chili & valnötsolja var det i marinaden oxå!!

  • Ullis1 11 maj 2008

    Flintastek med tex mex marinad. Oh vad härligt det är att grillsäsongen är här! :D (Y)

  • The_mama97mia 11 maj 2008

    Tog upp två stora kycklingfiléer. Funderar på vad jag ska ha i den marinaden. Blir min citronpotatissallad till det, eftersom grillfesten igår blev inställd. Tips på kycklingmarinad ngn? Tänker att filéerna ska tina i marinad...

  • Glitterfia 11 maj 2008

    Grillat hela helgen.
    I fredags blev det Tunna revbensspjäll färdigkryddade från lidl (jättegoda), förkokta potatishalvor med olja och kryddor, champinjonspett och zuccini sist men inte minst grillade skivor av franska med vitlökssmör. Serverade med olika såser, samt salld.
    Igår blev det grillad lax (olja, flingsalt och citronpeppar), fläskkarré samt kycklingfilé (grillolja och grillkrydda). Till det Pekas färdiga potatisgratäng, olika såser samt en god sallad.

    Mest grillas det karré här.... Och väldigt ofta med en guaccamole till..

  • matnjutaren 11 maj 2008

    Här ska det grillas regnbåge idag. :) Egenhändigt fiskad och filead sådan. Mums!!

  • SarahGradal 11 maj 2008

    Har faktiskt ett spännande tips och man gillar rökt mat. Det finns Hickoryspån att köpa i många affärer. Man blötlägger c:a en dl innan och slänger sedan ut det i grillen på glödande kol/briketter. Det bästa blev nog när vi grillade laxbitar =)
    MUMS!

  • Lena 11 maj 2008

    Vi grilla entrecote och potatissalad till det

  • vanillalover 13 maj 2008

    Oavsett vad vi grillar har vi ofta denna "sommarsallad" till. Det e min mans påhitt och man kan lätt göra massor av varianter på den...bara att ha vilka ingredienser man vill eller har till hands!
    Sommarsallad

  • evaldo 13 maj 2008

    Jag gjorde paella på grillen en gång och det blev riktigt lyckat. Det negativa var att det tog så lång tid bara, men resultatet blev över förväntan.

  • holmba 13 maj 2008

    Vi grillade kotletter som låg i marinad ett par timmar före grillningen, till det gjorde jag en potatissallad. (Y)

  • The_mama97mia 13 maj 2008

    Idag orkade jag inte grilla, det blev plötsligt kyligt. Fuskar med färdiga revbensspjäll jag köpt från LIthells fabriken i Sköllersta. Ibland får man tag på lite roliga saker där (andrasortering) som annars går direkt till restaurangkök....

  • anmawa 10 juli 2009

    I kväll blir det ryggbiff men jag tror bara det blir olja salt och peppar på. är det någon som har något annat förslag.

  • MatAnders 10 juli 2009

    Här åker snart marinerade och kokta revbenspjäll och kalvlever på grillen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.