Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Weberns vänner!

  • Gnurf 24 mars 2009

    När det ska wokas och bakas utomhus kör jag med murrikka vid eldstaden, gjorde iordning en sådan med inbyggd havsutsikt förra våren. Mysigt att sitta där och grädda spisbröd...(Y) Fast det är nog några veckor kvar till dess att den tinat fram....:p

  • The_mama97mia 28 mars 2009

    Ja jag må då säga att min efterlängtade grillsäsongsstart frös inne, sicket bakslag.
    Webern syns knappt under snön nu. Men men, man får bida sin tid och i väntan på glöden spara recept o tips på gott på grillen. (Y)

  • Gnurf 28 mars 2009

    Vadå syns knappt under snön!?? Har du den UTE I OVÄDRET!?? Hmmm...jag som fick intrycket av att Mr Weber sover i sängen med dig om nätterna...(H) Planerar min egen grillpremiär till Långfredagen...men min billiga slinka till Klotgrill får sova ute i förrådet till dess....:p

  • mkfkp 10 april 2009

    ja kan bara instämma i att Weber grillen är bäst, har haft vår "one touch" i många år, men måste erkänna att vi har fått byta ut spjället eftersom det rostat sönder, men då är det ju bra att man kan köpa till och så håller den i lika många år igen. Har ni inte provat att grilla med indirekt metod så pröva det, det blir bara så bra resultat med stora köttbitar. maria:

  • Bohnke-Oslo 10 april 2009

    hej
    köpte en ny Weber summit gasgrill med allt.
    Tyvärr har snön inte smält bort,så jag får vänta lite med att inviga den.
    Föredrar gasgrillar och har en mindre för kolgrillning.
    Saknar smaken på grilla entrecote....mmmm

  • The_mama97mia 10 april 2009

    Men Bohnke, har du snö fortfarande???
    Jag förstår mig inte på gasolgrill, kör hederlig kolgrill. Det blir fläskfilé i citrusmarinad idag, diverse grönsaker också. TÄnkte göra ngt paket med fetaost, olliver, tomat, typ varm grekisk sallad.

  • Ernst76 10 april 2009

    Brinner det bättre i en weber?:o

  • The_mama97mia 10 april 2009

    (

    Skrivet av Ernst76 den 10 apr 2009

    Brinner det bättre i en weber?:o


    Hehe, njaej det vete huggarn. Men den är bra för indirekt grillning och vanlig grillning och sen har man tio års garanti samt att det går att bara byta ut vissa delar... det vinner i längden det... (Y)

  • Gnurf 10 april 2009

    Jojo...jag förstår nog varför Hon gillar sin Mr Weber (L)

    Skrivet av mama97mia den 10 apr 2009
    ...sen har man tio års garanti samt att det går att bara byta ut vissa delar... det vinner i längden det... (Y)

  • The_mama97mia 10 april 2009

    Men... GNurfen... hahahaha....
    Tänk om MÄN vore lika bra? Har bara varit tvungen att byta ut dom hela.
    Mr Weber o jag lever nog lyckliga många år till. *flinar*

  • Gnurf 11 april 2009

    Näää....Män är betydligt enklare än Mr Weber. Jipiii...grillpremiär blev det idag...-1,2grader å där stod man å helgrillade marinerad fläskfilé...med en grillöl bredvid sig...och Totta Näslund på stereon.....vilken månad som helst är Sommaren här....(H)

    (Var i Norrköping 2005 å lyssnade på Eldkvarn (Kungarna från Broadway) bara veckor efter Totta dött av sin cancer...å Plura deticerade en låt med orden "jag vet att du sitter på ett Moln däruppe och lyssnar på Dylan..."...)

    Tja...det kan ju ALDRIG vara fel att lyssna på Mr Dylan...(Y)

  • HP1 11 april 2009

    Hej,
    Drog igång Webern i förrgår. Det blev honungs- och timjanglaserade kycklingbröst med couscous-sallad (den som finns i en av Borséns kokböcker). Grymt gott! Denna Weber är min andra på 17 år och jag är mkt nöjd. För 7 år sedan såldes min första (den är still going strong!) och då kompletterades utrustningen med en Cactus Jack 16" Special Edition. Den har åkt fram från vinterförvaringen idag och imorgon blir det BBQ av 2 kg fläskkarré, späckad med vitlök, färsk salvia och rosmarin. 150-175 grader i ca 4 timmar med ekved, ja snälla nån, kan ni tänka er dofterna...(H)

  • Gnurf 17 april 2009

    1. Ni Lyxlirare må än en gång förlåta mig, Gnurfen har ännu ingen Weber bara en vanlig simpel rund och trind klotgril utan lull-lull eller häftiga typbeteckningar....:p

    2. Det är 3 grader varmt och mulet, ganska kraftig blåst....MEN den runda trinda är Tänd för 10min sedan!!! Det blir honungs/chili/vitlöksmarinerad fläskkarré, rotfrukter i ugn till det och en kall yoghurtsås......

    (Y)

  • farmoringer 17 april 2009

    Vi har också "bara" en rund som vi köpte ny på rean i höstas. Men den är inte invigd ännu. Förhoppningsvis kommer det att ske i morgon.
    Fast de har lovat småspik och lite snö, så man vet aldrig....

  • The_mama97mia 17 april 2009

    Alla grillar är underbara! TÄnt vare här! Citrus och kiwimarinerad pigghamkotlett i skivor, en massa grönsaker till det går på grillen och jag lägger potatis klädd i folie för samtidigt bakning medan grillen väntar på exakt rätt glöd. Mums..
    Grilla mera alla!

  • snuosm 17 april 2009

    Älskar denna tråd (L)

    På grund av halvstorm ställdes kvällens grillpremiär in här. Hämtade dock in Webern från vinterförvaringen i gäststugan, så nu står den redo på altanen. Åker och fixar fräsch och torr grillkol i morgon, så snart så...(Y)

  • farmoringer 17 april 2009

    Blir det något så när väder i morgon ska det bli älgentrecotê på grillen....Då blir det premiär för vår del i så fall....(Y)

  • majamia 18 april 2009

    Hej
    Här är grillsäsongen i fullgång nu :D Vi köpte en Weber kolgrill med avlastningsbord vi sidan för något år sen och den är toppen! Vi har köpt billiga klotgrillar innan och vi tycker att det är en enorm skillnad. Det blir inget drag i dom billiga grillarna, så jag kan inget annat är rekomendera en weber.

    Idag blir det hel fläskytterfilé på grillen och några skivor karré och många olika salsor!
    Ha en fortsatt skön dag i vårsolen som strålar så vackert, ialla fall i skåne! :D

  • The_mama97mia 18 april 2009

    Mmmm.... visst är det mer och bättre drag i en weber pga att det är lättare att reglera spjällen!
    Idag blir det nötstek, fransyska, som just nu ligger o möras under kiwiskivor, det ska bli spännande, testar att göra som med min kiwimarinerade högrev tror jag, med viss modifikation.
    TIllbehör blir grönsaker i ugn, några potatis, morot, lök, sen har jag blomkål, squash o aubergine, blir nog finemang.
    Får nog bli ngt örtsmör till det. Och så är jag sugen på en tomatsalsa med rejält drag i.

  • snuosm 18 april 2009

    Nu har vi haft vår efterlängtade grillpremiär med sol, lite blåst och geting uppe i allt grillos(H) Blåsten gjorde att det blev ett väldigt drag på glöden och karréskivorna vi grillade blev bränd i kanterna, men vad gör väl det. God grillsås supergott till. Dramatiskt avslut på det hela när sparvhöken jagade in en liten grönfink i fönstret intill. Den lilla tvärdog..:'(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.