Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

ärtsoppa storkok

  • donrosa 9 november 2013

    Jag ska koka ärtsoppa till ca:35 personer, är det någon som kan hjälpa mig med ett bra recept?

  • Anderstam 9 november 2013

    En ärtsoppa som är lite annorlunda och uppskattad av de flesta.
    Det är bara att ta ingredienserna gånger 6 så blir det till 36 personer.
    Agdas ärtsoppa med piff

  • svengelsk 9 november 2013

    Jag burkas följa receptet på paketet. Kokar till tre middagar och fryser två. Tycker den är godare när den värms upp än när den är nykokt. Borde gå åt 3kg till 35 pers. Hoppas du har stora grytor.

  • Hilmer54 9 november 2013

    Följ receptet på Go Green gula ärtor. Anpassa potionerna. Endast salt som krydda!!!
    Lägger ärtorna i blöt kvällen före i rikligt salt vatten som sedan hälls bort.
    Kokar rimmad fläsklägg (skär snitt i svålen) tillsammans med ärtorna.(1kg lägg, 1 kg ärtor)
    När allt är mycket väl kokt, köttet ska falla från benen. Ta upp köttet, ta reda på köttet och skär i bitar. Blanda med ärtorna. Perfekt mat att frysa in :)

  • AngieH 10 november 2013

    Älskar ärtsoppa! Brukar göra en stor sats så jag kan frysa in hälften och ha till nästa gång. Äter nog ärtsoppa varannan torsdag i alla fall...

    Mitt recept finns här:
    http://angiehults.blogspot.se/2013/07/recept-artsoppa-med-flask.html

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.