Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Byta crème fraiche mot matyogurt?

  • frucaos 19 november 2008

    Är det någon som provat det? Det borde väl gå eller? Ska göra fisksoppa idag, och det ska vara c.f i, men jag råkar ha en matyogurt som behöver användas... risken är bara att den står och blir dålig annars.

    Kan den koka med, eller ska den i på slutet i så fall? (som gräddfilen)

  • Eery 19 november 2008

    hej!
    har kollat på arlas hemsida och det ser inte ut så:o
    står det inget på förpackningen?

  • corvette 19 november 2008

    Jag brukar byta ut på det sättet ibland ibland lyckas det iibland inte så du får väll chansa .

  • Eery 19 november 2008

    men om du rör i den när soppan är klar borde det väll funka...
    är det inte bara kokning den inte tål?

  • frucaos 19 november 2008

    Jag gör ett försök - rör i den på slutet. Har inte provat soppan innan, så har ju inget att jämföra med ... på gott och ont. :p

  • Eery 19 november 2008

    berätta hur det går! blir gamla beprövade köttbullar här ikväll:Z

  • em_peter 19 november 2008

    jag hade inte rört i den! Hade hellre klickat i den efter soppan var färdig på samma sätt som man för exempel gör med aioli.:)

  • Eery 19 november 2008

    Som sagt.. kan ju testa på bara lite grann så behöver inte all soppa bli oätlig om det går illa

  • monac 19 november 2008

    om det är den fetare typen,turkisk och likn.(10%) så ska det ju gå att t.o.m. koka den.
    Jag skulle säga att det går!

  • monac 19 november 2008

    p.s. tillsätt den i slutet:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.