Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favorit soppa?

  • majamia 13 april 2008

    Vi älskar soppa hemma hos oss och undrar vad du/ni har för favoritsoppa? (L)

    Har själv svårt att välja, tipsa gärna ?(Y)


    Fransk fisk-soppgryta

    Grön ärtsoppa

    Jordärtkockssoppa

  • monel 13 april 2008

    Jag är så långt ifrån soppälskare man kan komma :o

    Soldatens Ärtsoppa eller Bongs Köttsoppa, det är nästan det enda i soppväg jag äter. Försökte göra ärtsoppa en gång när jag flyttat hemifrån, men det blev INTE bra, sen har jag inte försökt igen. Jag tycker inte att soppa är någon riktig mat, man blir ju hungrig så fort igen. :(

  • majamia 13 april 2008

    :D

    Skrivet av monel den 13 apr 2008

    Jag är så långt ifrån soppälskare man kan komma :o

    Soldatens Ärtsoppa eller Bongs Köttsoppa, det är nästan det enda i soppväg jag äter. Försökte göra ärtsoppa en gång när jag flyttat hemifrån, men det blev INTE bra, sen har jag inte försökt igen. Jag tycker inte att soppa är någon riktig mat, man blir ju hungrig så fort igen. :(




    ....men då måste du ju prova något av mina recept, jag kan säja att fisk sopp grytan jag tipsar om ovan är underbart god och verkligen mättande. :-) men man kan ju inte gilla allt ;-) fast ibland ändrar sig smaken med åren :D

  • monac 13 april 2008

    rostad rotfruktssoppa,Röd-Linssoppa med saffran,och en riktigt cremig hummersoppa är aldrig fel! äter gärna soppa,ofta & mycket.
    vet inte hur man länkar recept men rostade rotfrukssoppan har jag receptet på!:)

  • monel 13 april 2008

    Skrivet av majamia den 13 apr 2008

    ....men då måste du ju prova något av mina recept, jag kan säja att fisk sopp grytan jag tipsar om ovan är underbart god och verkligen mättande. :-) men man kan ju inte gilla allt ;-) fast ibland ändrar sig smaken med åren :D


    Alltså recepten kan se jättegoda ut, men det lockar mig inte alls, nä .. jag tror jag fortsätter vara en trotsig 3-åring :p

  • majamia 13 april 2008

    Skrivet av monac den 13 apr 2008

    rostad rotfruktssoppa,Röd-Linssoppa med saffran,och en riktigt cremig hummersoppa är aldrig fel! äter gärna soppa,ofta & mycket.
    vet inte hur man länkar recept men rostade rotfrukssoppan har jag receptet på!:)


    [recett]nummer på receptet[/recept]

  • monac 13 april 2008

    gör den tjockare & ät med ris då! En del tycker inte att soppa är "riktig" mat:o
    Fisksoppan lät verkligen god majamia! så de receptet är sparat!:D

  • majamia 13 april 2008

    Skrivet av monac den 13 apr 2008

    rostad rotfruktssoppa,Röd-Linssoppa med saffran,och en riktigt cremig hummersoppa är aldrig fel! äter gärna soppa,ofta & mycket.
    vet inte hur man länkar recept men rostade rotfrukssoppan har jag receptet på!:)



    Rostad rotfrukts soppa med basilikaolja

    Tack det låter gott och receptet ligger nu med i min kokbok(Y)

  • bakakaka 13 april 2008

    Ärtsoppa och tomatsoppa. Jag gillar inte heller soppa något vidare.
    Hälsningar från en annan trotsig 3-åring.

  • GodareMat 13 april 2008

    Tobbes krämiga rotfruktssoppa

  • monac 13 april 2008

    Skrivet av majamia den 13 apr 2008

    Skrivet av monac den 13 apr 2008

    rostad rotfruktssoppa,Röd-Linssoppa med saffran,och en riktigt cremig hummersoppa är aldrig fel! äter gärna soppa,ofta & mycket.
    vet inte hur man länkar recept men rostade rotfrukssoppan har jag receptet på!:)



    Rostad rotfrukts soppa med basilikaolja

    Tack det låter gott och receptet ligger nu med i min kokbok(Y)


    taaack,vad gullig du är!(Y)

  • monel 13 april 2008

    Hej kompis, känns skönt att inte vara ensam :D

    Skrivet av JeanetteS den 13 apr 2008

    Ärtsoppa och tomatsoppa. Jag gillar inte heller soppa något vidare.
    Hälsningar från en annan trotsig 3-åring.

  • majamia 13 april 2008

    Denna är också väldigt god tycker vi

    Fisksoppa med aioli

  • monac 13 april 2008

    åh...jag älskar fänkål & musslor,den ska vi prova!:)

  • ThomasP 13 april 2008

    [recept]4149 [/recept]

  • anluk 13 april 2008

    Vi älskar soppa i den här familjen och brukar ha det 1 gång i veckan. Har en del recept på min sida men här kommer 3 goda soppor som jag kan rekommendera.

    [recep]5937[/recept]



    [recep]6798[/recept]


    [recep]8358[/recept]

  • Wombat04 13 april 2008

    Min favoritsoppa är ett ICA-Kuriren-recept som jag naturligtvis inte hittar just nu, men det heter Köttfärssoppa med morot och potatis. Mycket köttfärs, mycket morötter och mycket potatis! Den tröttnar jag aldrig på och den smakar nästan ännu bättre dagen efter.

    Bella

  • anluk 13 april 2008

    Nytt försök.





  • 13 april 2008

    ärtsoppa-hemlagad
    korvsoppa- jag har mer grönsaker än korv i D
    köttfärssoppa -- en favorit hos oss

  • majamia 13 april 2008

    köttfärssoppa, det är gott det var längesen vi gjord. Det får vi ha på menyn snart :D
    Tyvärr tåler jag inte gul ärtsoppa, det river och irriterar i halsen men som tur är går grön ärtsoppa toppen (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.