Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favorit soppa?

  • monac 14 april 2008

    det ska stå fond alternativt.buljongtärningar!

  • enAnnan 14 april 2008

    Köttfärssoppa med saffransyoghurt

    är en av våra favoritsoppor.
    Köttfärssoppor överhuvudtaget.

    Eller en god hemkokt ärtsoppa med mycket senap och mejram.
    (Y)

  • catwomisen 14 april 2008

    Måste bara tipsa om denna soppa jag testade för några dagar sen. Helt underbart god med hemmagjorda vitlökskrutonger! (Y)

    Vitlökssoppa

  • evamarie75 14 april 2008

    ÅÅÅ vad jag blir glad! Min vitlökssoppa har fått högsta betyg!! Håller med om att den är jätte god. Har även en pastasoppa i mina recept som är jätte smaskens. Jätte lätt att göra och billig dessutom.:D

  • Milla81 14 april 2008

    Vietnamesisk soppa med sting

  • frucaos 14 april 2008

    Soppa är underbart - i alla fall den kalla delen av året! (L)
    Skulle då försöka länka - men VAR står receptnumret? Har jag gått och blivit alldeles blind eller vad är det frågan om??:o

  • klockargarden 14 april 2008

    Älgfärssoppa

    Detta är en favoritsoppa i familjen. Du kan byta ut älgfärsen mot vilken färs du vill ha!

    Har aldrig länkat ett recept, men gör ett försök, annars finns den i min kokbok.

  • klockargarden 14 april 2008

    Vad glad jag blev! Kunde länka alldeles själv(Y)
    Detta måste firas med något riktigt gott! Någon som kan ge något förslag

  • frucaos 14 april 2008

    Fiskarhustruns soppa

  • frucaos 14 april 2008

    Hurra det gick! Då tar vi fler då... (Y)
    Fisksoppa med avokado- och grapefruktssalsa
    Garbanzosoppa
    Linssoppa med chili

  • SEAbjrpn 14 april 2008

    Skrivet av GodareMat den 13 apr 2008

    Tobbes krämiga rotfruktssoppa

  • Fiona 14 april 2008

    Jag är en sån där trottsig treåring som inte har nått mot soppa i sig, men där emot många saker som man ofta lägger i dem...
    Potatis och purjulöksoppa är min favorit.. Med ett gott bröd till gärna, eller som variation lite knaperstekta bacontärningar i ibland :D

  • monac 14 april 2008

    ja men de är ju jätte gott & jätte billigmat(L) sånt gillar vi! (potatis/purjo)

  • Prima 14 april 2008

    Älskar soppa, synd inte min familj är lika begeistrad i det som jag : )

    Några Favoriter:
    Tomatsoppa, antingen Findus, Keldas eller min hemmagjorda på passerade tomater
    Vitlöksdoftande fisk-och skaldjurssoppa med saffran
    Potatis och purjosoppa, slät, som jag gör själv
    Keldas Thaisoppa är fenomenalt god, gärna med räkor el. kräftrumpor och purjo i.
    Hummersoppa med räkor eller kräftrumpor i.
    Spagetti och köttfärssås-soppa : )
    Kycklingsoppa

    Dock avskyr jag ärtsoppa eftesom jag inte gillar ärtor. Svartsoppa skulle jag inte äta om jag fick betalt. : )

  • monac 14 april 2008

    jag mixar min,har en ung man här hemma som annars sitter & pillar ur & disekerar all mat:D
    ...lökbitar,ärtor,broccoli m.m. Mixar man brukar det gå bra!

  • monac 14 april 2008

    nä,svart soppa är en underlig rätt! håller med dig glaca!:o

  • monac 14 april 2008

    mmm,kelda sparrissoppa är god...läste på tetran att den innehåller,håll i er....HELA 1,4% SPARRIS!!! HA HA...otroligt!

  • Lindanemon 14 april 2008

    Denna har fått högt betyg av alla som smakat. Att den dessutom är enkel och snabb att göra, gör ju inte receptet sämre...

    Voltaires tomatsoppa

    Vill man göra något alldeles extra är denna soppa ett måste...

    Squash-soppa

  • monac 14 april 2008

    snart är det nässel-sopps dax...det ser åtminstone jag fram emot!!!:D

  • SaraW 14 april 2008

    Soppa är fantastiskt gott. Det blir faktiskt fisksoppa med aioli till middag idag. Mon stora favorit är köttfärsgulaschsoppa, ibland med tillskott av kidneybönor och med en klick paprika/chili crème fraiche. Min sambos favoritsoppa är en ostsoppa som jag gör ibland. Mild och krämig och serveras med rädisor, krutonger och knaperstekt bacon. Turkisk linssoppa med kanel och kardemumma är också en riktig höjdare.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.