Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favorit soppa?

  • heartoflove 2 maj 2008

    Purjolökssoppa! (Y)

    En helt underbar soppa! God och mättande!

  • Legoli 3 maj 2008

    Har faktiskt fått en ny favoritsoppa nämligen Fisksoppa på Peters vis som jag hittade här på matklubben, tack lennali.

  • Surtsey 6 maj 2008

    Min absoluta "favvo" soppa är en "het" röd kycklingsoppa som min mor lärde sig göra när vi bodde i Liberia, den är dessutom urenkel att göra.

  • horrors 25 juli 2008

    ärtsoppa är gott men även kyckling och nudelsoppa (Y)

  • Isbjoorn 25 juli 2008

    jag Älskar nässel soppa!!!!! Mumms vad gott det är! (Y)(L)

  • marlena 25 juli 2008

    Jag är inte någon riktig 'matsopp-människa' då jag anser som ett par andra här att man inte blir mätt på det. Att man blir hungrig fort igen. (Älskar blåbärssoppa o såna saker dock)

    Det finns dock en soppa som ligger mig riktigtriktigt varmt om hjärtat och det är en soppa som serverades av mattanterna i skolan. GÖINGESOPPA.
    Alla mina vänner kallade den för Döingesoppa för att de inte tyckte om den - men det innebar ju bara mer till MIG!

  • Nettie 25 juli 2008

    har många favoritsoppor men till toppen hör Tom Kah Gai, thailändsk kycklingsoppa
    och räksoppa cappucino:p

  • zonale 25 juli 2008

    Har späd spenat att skörda och ska göra den här goda soppan!!!
    Vårlig laxsoppa med örtsnibbar

  • Gillsan 25 juli 2008

    :p(Y)Detta är mina favoritsoppor
    Lasses kantarellsoppa
    Ungerska fyllda paprikor på spisen

  • anluk 25 juli 2008

    Skrivet av Surtsey den 6 maj 2008

    Min absoluta "favvo" soppa är en "het" röd kycklingsoppa som min mor lärde sig göra när vi bodde i Liberia, den är dessutom urenkel att göra.


    Va nyfiken jag blev, kan du inte lägga ut receptet!!!

  • MatAnders 25 juli 2008

    Jag har en god Thailänsk variant på fisk/ris soppa som e supergod
    Thailändsk fisksoppa

  • cyan 25 juli 2008

    Hej! Ska försöka citera ett recept för första gången... får se om jag lyckas...
    Denna ostsoppa brukar vi göra och använder då osten Dansk flöde pikant. Jag brukar ha större andel buljong än grädde (i recept et är det hälften hälften), för det blir fett nog ändå med gräddost...
    Helt fantastiskt god är den i alla fall!! Men väl mastig som varmrätt kanske, vi serverar den oftast som förrätt.

    Ädelostsoppa

  • grill 25 juli 2008

    Nu hittade jag några soppor som jag ska testa(Y)(Y)
    Jag tycker det så så super när någon fråga om något recept och sen kommer det så många förslag, som man kanske inte skulle leta/söka själv....(Y)(Y)(Y)(Y)

  • farmoringer 25 juli 2008

    Skrivet av grilla den 25 jul 2008

    Nu hittade jag några soppor som jag ska testa(Y)(Y)
    Jag tycker det så så super när någon fråga om något recept och sen kommer det så många förslag, som man kanske inte skulle leta/söka själv....(Y)(Y)(Y)(Y)


    Håller med dig. Är så bekvämt nu när de flesta sätter ut recepten i trådarna. Man slipper leta. Hittar ändå...(L) Tycker om alla för det...(Y)

  • ca70 26 juli 2008

    Barnens favorit, och även vår...:)
    Hedvigsoppa

  • popik 5 augusti 2008

    Skrivet av Surtsey den 6 maj 2008

    Min absoluta "favvo" soppa är en "het" röd kycklingsoppa som min mor lärde sig göra när vi bodde i Liberia, den är dessutom urenkel att göra.
    :pJag vill också ha receptet.

  • majamia 5 augusti 2008

    Hej alla! :D
    Visst är det härligt med alla tips på goda soppor man får här! (L) Det är ju snart säsong för soppa igen :o

  • zonale 5 augusti 2008

    Får inte glömma min barndoms soppa.
    Mammas gulaschsoppa

  • ros 5 augusti 2008

    :)Våran favoritsoppa är
    Sommarens godaste räksoppa
    (Y)(Y)(Y)

  • ros 5 augusti 2008

    :)Våran favoritsoppa är
    Sommarens godaste räksoppa
    (Y)(Y)(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.