Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favorit soppa?

  • MrsC 5 oktober 2008

    Mycket gott i höstrusket:

    Nikkaluoktasoppa

  • MrsC 5 oktober 2008

    ...den här är också väldigt god:

    Sparrissoppa

  • MrsC 5 oktober 2008

    ...och den här soppan också:

    Spenatsoppa med ägg & bacon

  • MrsC 5 oktober 2008

    ...vad sägs om den här...passar väl bra nu i förkylningstider...att den skyddar mot varulvar och vampyrer är väl bara ett plus eller hur? ;-)

    Vitlökssoppa

  • MrsC 5 oktober 2008

    ...god och värmande:

    Asiatisk kycklingsoppa

  • Ingan 5 oktober 2008

    När jag är lat så blir det Keldas soppor.Helt o.k.(Y)

  • kastrullemma 6 oktober 2008

    det här är iallafall den godaste jag har ätit!

  • Bappi 6 oktober 2008

    Säg inte soppor :D
    Det ger bara mersmak och jag kan inte välja ut någon som precis är godast.
    Önskar så att det fanns en speciell avdelning på MK för soppor, så man fick sitt lystmäte tillgodo sett med en gång / kram

    Ps Hoppas att det kommer in mera sopprecept och inte bara med köttfärs i.

  • Jessika 6 oktober 2008

    Soppa är alltid gott. Här är några av mina faboriter:

    Borsjtij
    Ingefärskryddad kycklingsoppa
    Lätt blomkålssoppa med persilja
    Saffransdoftande fisksoppa m aioli o vitlöksbröd

  • Prima 6 oktober 2008

    Mmm vad sugen jag blev nu!! Älskar soppor av de flesta slag... Är extra svag för blomkål -och broccolisoppa, slät potatis- och purjosoppa, hemmagjord tomatsoppa, fransk löksoppa, kycklingsoppa, spenatsoppa. En annan god vi gör ibland, väldigt sällan tyvärr, är Bongs färgdiga hummersoppa, finns i frysdisken. Tror det är bongs iallafall. Vi värmer den o lägger i fiskbitar, gärna typ lite torsk och lax eller lite kräftstjärtar o räkor. Väldigt god iallafall :)

  • Glitterfia 6 oktober 2008

    Återkommande soppor hos mig är:

    Enkel broccolisoppa

    och

    Het fisksoppa
    Tyvärr ingen bild ännu men det blr det nästa gång jag lagar den

    Denna gör jag också men tyvärr inte lika ofta
    Lyxig blomkålssoppa

    Köttsoppa med klimp

    Gulaschsoppa med vitlöks creme fraiche

  • NicolinaZ 6 oktober 2008

    Hej, höst är ju så härlig sopptid! Pröva gärna min svampsoppa med deglock, vars recept finns här i Matklubben! I kväll ska jag göra en lamm- och linssoppa. Har kokat lammbringa i går, och ska idag sila spadet, koka linser och grönsaker i det, samt tillsätta köttet. Lite citron och persilja på och en härlig - och extremt mättande - soppgryta är färdig!

    Ja och så alla härliga varianter av purésoppor, fisksoppor, underbar gratinerad fransk löksoppa .....:p

  • majamia 6 oktober 2008

    Skrivet av bappi den 6 okt 2008

    Säg inte soppor :D
    Det ger bara mersmak och jag kan inte välja ut någon som precis är godast.
    Önskar så att det fanns en speciell avdelning på MK för soppor, så man fick sitt lystmäte tillgodo sett med en gång / kram

    Ps Hoppas att det kommer in mera sopprecept och inte bara med köttfärs i.


    Ja visst är det mumsigt med soppor!
    Här finns massa recept på soppor utan köttfärs. Själv har jag lagt upp recept på bla jordärtkockssoppa och grönärtsoppa och fisksoppa mm mm som jag varmt kan rekomendera!:D

  • Tiadina 6 oktober 2008

    Hej alla soppälskare! Jag har ett recept på en jättegod soppa(Y)22962

  • Tiadina 6 oktober 2008

    :@ Äsh jag klarar inte att lägga in receptet. Det är i alla fall Hedvigsoppa jag menar den finns bland mina recept. På tal om något helt annat så är det ett program på TV i kväll som vi matklubbare kan vara intresserade av, Matakuten kl 21.00 på TV-4, de ska försöka rycka upp skolmaten. Bra ämne tycker jag. Ha en bra kväll allihop!:D

  • annelieberggren 6 oktober 2008

    Jag tycker hem kokt ärtsoppa och Älg köttsoppa är det bästa som finns i sopp väg...(Y)

  • MrsC 6 oktober 2008

    God och annorlunda soppa, väl värd att prova i höstmörkret:

    Curry- och lammfärssoppa

  • Helida 6 oktober 2008

    Absoluta favoriten är fransk ostgratinerad löksoppa som blev lagad så sent som i lördags. Tyckte väl att det lät så där när min man nämnde den första gången men blev frälst. Nu är den en återkommande rätt under höst och vinter. Ska faktiskt kolla om receptet finns här på matklubben annars kommer jag lägga ut det.

  • MrsC 6 oktober 2008

    Här är en variant på löksoppa:

    Fransk löksoppa


    Helida hur är din löksoppa?

  • Agi007 6 oktober 2008

    Jag gillar den här soppan - den lagade jag igår så den äter vi i veckan ! Blande i korv, men den är lika den god vegetarisk. Och billig om man vill spara pengar in finanskrisen !

    [recept}[37847[/recept]

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.