Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Italiensk milanesesoppa recept

  • missanmy 9 augusti 2010

    Hej. Ny här. =)

    Tänkte höra om ni har något gott recept på just Italiensk milanesesoppa? Hade varit toppen.
    Kommer inte på något själv då ja inte vet vad ja ska ha i. Kommer bara ihåg blåbands o den som man fick i skolan som var såå god.

    Tacksam för alla svar!

    Mvh Ann

  • Cafelatte 11 augusti 2010

    Hej,

    Tips på en supergod variant av Milanese.
    Minestrone alla Genovese.

    Se recept med samma Titel

    //Cafemoccha

  • k_myhrberg 11 augusti 2010

    ja jag letar oxå!!!

  • Cafelatte 11 augusti 2010

    Skrivet av k_myhrberg den 11 aug 2010

    ja jag letar oxå!!!


    Kul, hoppas du provar på det.
    Kan varmt rekommendera receptet.

    Lycka Till,
    //Cafemoccha

  • piusamadeusmozart 12 augusti 2010

    Jag vet inte vad Milanesesoppa är men igår gjorde jag Minestrone. Jag använde:
    Färska burlottibönor, gröna smala bönor i bitar, morot, strimlad kål (egentligen ska det vara åtta olika sorters kål), purjolök, strimlad mangold, zucchini och potatis. Du kan använda lite av varje i grönsaksväg. Hackad tomat glömde jag t.ex, zucchiniblommor hade jag inga mm. Salt i vattnet naturligtvis.
    Kruxet för att det ska bli en riktig Minestrone är att den ska koka kraftigt och länge så snåla inte på vattnet. Om det småputtrar går grönsakerna sönder. Min kokade i tre timmar. Då la jag i några nävar småpasta och till sist hackade jag ihop mycket vitlök, persilja och basilica med en kryddad rå korv som inte du har men varför inte ta rökt fläsk med rätt mycket fett på. I med blandningen och avnjut med lite nyriven pasmesanost.

  • k_myhrberg 12 augusti 2010

    jag slängde ihop ngt igår som blev ganska likt.
    en gul lök som jag svettade, i med ca 250 g nötfärs, på med ca 2 dl vatten sen en grönsaks och en kött buljongtärning.
    hällde sen i typ en tredje del av en burk krossade tomater.
    köpte färdig tomat soppa på glasburk (hade en findus/felix och en campbells), i med den kryddade med paprika pulver, franska örter och grovmalen svart peppar.
    hällde i resten av dom krossade tomaterna och hällde i mer vatten (tills jag tyckte om konsistensen), sen hade jag i typ 2 dl makaroner och kokade soppa tills al dente.
    sen smakade jag bara av med kryddor(killen tog spiracha i sin och tyckte det blev perfa).
    blev väldigt likt.

  • Pirkko 12 augusti 2010

    Minestrone alla Genovese recept:
    http://www.recept.nu/1.34011/alexandra_zazzi/minestrone_alla_genovese

  • Mickegees 30 oktober 2010

    Hej där, ny i klubben men har ett tips ändå...

    Milanese:
    Skär ner två röda paprikor och finhacka 1 stor gul lök. Svetta på allt i lite smör och olja, tillsätt 1 tsk mejram och 1 tsk organo. Häll på 4 dl tomatjuice och 2 dl vatten samt en 1 kycklingbuljongtärning. Låt det koka upp och smaksätt med salt, peppar och lite socker. Häll ner klippta nudlar eller "minestrone"-spaghetti (finns att köpa i affären). Späd ev. soppan om den blir för tjock.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.