Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Keldas färdiga soppor - Hur piffar du upp dem?

  • FrokenLindgren 6 mars 2010

    Jag gillar Keldas färdiga soppor och favoriten är helt klart Spicy Thai som jag piffar upp med skalade räkor och en klick creme fraiche. Vilken är din favorit och hur piffar du upp den?

    Det skulle vara trevligt med lite fler tips om hur man fixar god mat utan direkt ansträngning så man inte halkar in på Max eller en pizzeria när hungern kommer och orken tryter.

  • asasto 6 mars 2010

    Förr kokade jag upp keldas thaisoppa, slängde ner färsk tortellini och toppade det hela med hackad persilja.

    Men sedan blev jag uppmärksam på vad industrin slänger i maten och efter att ha tittat på innehållsförteckningen säger jag NEJ TACK till Kelda.

  • lena4 6 mars 2010

    Har aldrig köpt nån...........

  • Mistys 6 mars 2010

    Inte Kelda soppa men köpte Soldatens ärtsoppa på extrapris. Fint ska det va .......trodde jag......... tills jag läste innehållsförteckningen, hemma tyvärr. Hade jag läst på affären hade den nog blivit kvar där.
    När jag kokar ärtsoppa är det 3 ingredienser + kryddor! Gula ärtor, lök och ev fläsk. Det är det inte när Soldaten kokar sin {freaked-out}

  • The_mama97mia 6 mars 2010

    Jag gillar faktiskt Kelda Thai (och fisk o skaldjur) men köper det rätt sällan.
    Thaisoppan späder jag gärna med lite mjölk, har i räkor om det finns, broccoli , purjo, färskt kryddgrönt, en klick cr fr, eller en tinad fiskfilé. Same goes för fisksoppan som Kelda säljer, den är lätt att pigga upp och utöka liksom, gärna lite hackad tomat i med.
    Men håller med ovanstående, utan att bli Enummerstaliban så är det ju trevligast med hemlagat.

  • mattant41 6 mars 2010

    Mmm, håller helt med mama97mia, gillar också thaisoppan men för det mesta så blir det egen soppa, det är ju enkelt och går fort för det mesta + att man alltid kan få ihop en soppa av de ingredieser man har hema.

  • redd 6 mars 2010

    Soppa borde man kunna förvara åtminstonde ett par veckor i kylen om man använder rena glasburkar. (skölj med sprit, använd samma sprit till alla burkar och spara den sedan till nästa gång).

    Foccacia som är perfekt tillbehör till soppa fungerar utmärkt att värma i micron, lugnar även den värsta hungern.

  • stallperso 30 mars 2010

    tomatsoppan tar jag lite makaroner i ibland. Annars serverar jag med varm ostmacka/ varm dubbelmacka

  • resemaja 30 mars 2010

    Keldas Toscanska tomatsoppa är underbart god som den är med lite bröd till :)

  • flingsalt 30 mars 2010

    Jag har blivit bjuden på den orientaliska (vad den nu heter) med pilgrimsmusslor i (till förrätt). Det var gott. :)

  • ros 30 mars 2010

    Jag köper aldrig färdiga soppor.....

  • idea_ 30 mars 2010

    Den karibiska kycklingsoppan var god med bitar av sockerärtor i.

  • svajo 30 mars 2010

    Jag köper mycket sällan halv- och helfabrikat, utan lagar det mesta av min mat själv. Förra veckan köpte jag dock Keldas toscanska tomatsoppa och använde den som bas när jag gjord en pastasås med 1 förvälld, hackad purjolok i , ca 400 g fräst, tärnad kassler (som blir mkt godare när den brynts en stund så att all vätska i den försvunnit), en burk krossad ananas samt lite extra salt, nymald svartpeppar och lite cayenne. Detta inmundigades sedan med pasta penne. Det blev en hit hos mina barn på fem resp nio år, som normalt inte tycker om kassler.

  • JennyV 31 mars 2010

    Nu frågade hon ju hur man piffar upp en keldasoppa inte vem som inte köper soppan!!
    Har köpt thaisoppan och haft den som bas i en gryta, snabb och smidigt!! Annars köper jag inte Keldas soppor så ofta därför att det blir rätt dyrt till en hel familj! Men annars är de goda!

  • siggemums 7 april 2010

    Idag fick det bli något lättlagat till middag. Pasta med fisk och skaldjursås.
    Jag blandade lax och bergtungafile från frysen, skar fisken i kuber , pressade citron och saltade och lät sedan dra en stund.
    Kokade upp lite vatten (ca ½ dl) en klick smör och skaldjursfond och i med fisken som fick sjuda ett par min.
    Sist i med Keldas "Fisk- och skaldjursoppa" plus några räkor och lät allt värmas upp.
    Serverades med pasta och kokta grönsaker. Jättegott tyckte familjen. (Y)

  • FyllErik 26 maj 2010

    Vi tjongar ner allt möjligt men färska grönsaker rules och extra chili om min pojkvän får bestämma.Färska champinjoner, rädisor, paprika, purjo,squars och på slutet en burk kräftstjärtar passar kanske bäst till spisy thai{doctor}

  • The_mama97mia 26 maj 2010

    Ngn som testat Blå Bands soppor? Kelda har vi dryftat här o som sagt mina favvisar är thai o fisk o skaldjur. har inte provat blå band, dom har andra smaker tror jag
    men också de är rätt dyra

  • skatmara 11 oktober 2010

    Thaisoppan brukar jag utöka med frysta wokgrönsaker, som får tina o bli lagom mjuka, i soppan. Lite skalade räkor, o soppan tål att bjuda sultaner på!

  • Cassiopeya 11 oktober 2010

    Jag gillar ockskå Thai-varianten även om det var ett tag sen jag köpte den nu:) Färska champinjoner, lövbiff i strimlor och färsk tomat brukade jag blanda i. Jag tyckte det var gott{cute}
    Men nu får jag nog kolla innehållsdeklarationen nästa gång jag är i affären :s{hypnotized}

  • TTJ 11 oktober 2010

    Brukar laga denna rätt med Kelda thaisoppa. Det är så himla gott!!!!!(Y)

    Thaiwok a la viktväktarna

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.