Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mängd

  • Sweetheart_87_ 11 februari 2010

    Hur mycket soppa räknar man till en portions soppa? Hur många dl. ?

  • jimboz 11 februari 2010

    Ta fram en djup tallrik och ett dl mått , fyll upp tallriken med vatten så ser du ungefär :)

  • jas65 11 februari 2010

    Skrivet av jimboz den 11 feb 2010

    Ta fram en djup tallrik och ett dl mått , fyll upp tallriken med vatten så ser du ungefär :)


    Den va bra:D

  • Sweetheart_87_ 11 februari 2010

    Ja så kan man göra. men jag tänkte om någon visste vad man beräknar som en portion soppa.

  • Gnurf 11 februari 2010

    Nå 3,5-4 dl ungefär, typ. 5-6 dl för en solitärsoppa med en smörgås till det...brukar jag själv köra...:) Men jag äter ganska stora portioner...:o

    Typ på ett ungefär.

  • jimboz 11 februari 2010

    Du bör nog precisera vilken typ av soppa du menar ! kött, skaldjur, grönsaks, mix doble.
    Jag gick ut i köket och fick i 3 dl så det är upp till dig antar jag. Sedan är det relevant om du menar som förrätt eller huvudrätt.
    Ställ fram kastrullen på bordet och be till gudarna att det räcker vettja :p

  • Sweetheart_87_ 11 februari 2010

    Skrivet av jimboz den 11 feb 2010

    Du bör nog precisera vilken typ av soppa du menar ! kött, skaldjur, grönsaks, mix doble.
    Jag gick ut i köket och fick i 3 dl så det är upp till dig antar jag. Sedan är det relevant om du menar som förrätt eller huvudrätt.
    Ställ fram kastrullen på bordet och be till gudarna att det räcker vettja :p


    Ja om de vore så enkelt är på jobbet och inte jag som skall ha de så därför jag ville veta lite hur man beräknar mängden men tack ändå för alla svar

  • Gnurf 11 februari 2010

    Jo 3 dl blir nog bra. Grovräkna 3 portioner per liter soppa...:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.