Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Meny vecka 3

  • Okänd 17 januari 2008

    jag gör det som faller mig in just då , kan inte planera gillar när det blir spontant. Kanske ser eller kommer på något under dagen då blir det så .
    inget fel på en meny men bara som grund ingredienser för mig...............

  • evaldo 17 januari 2008

    Samma här jag gör det som faller sig då det är dags.
    Men i dag ska det vara Sjämanskotletter i lergryta i allafall.
    I Måndeags var det Gratinerat potatismos med julkorv och senapsgrädde.
    I tisdags var det : Flietorsk méd aioli.
    Och igår var det: Nyttiga köttfärsen som lasagne, ett recept från matklubben.
    Fredag troligen fisk och lördag ? söndag ?

  • Lotten_J 18 februari 2008

    Här kommer en veckans meny från ett soligt Luleå
    Måndag: Köttbullar i pepparsås med potatismos
    Tisdag: Pasta med skinksås
    Onsdag: Pannkaka
    Torsdag: Kycklinggryta
    Fredag: Tacos
    Lördag: Rostasfile med pasta från recept på min sida men då är det oxfilé istället
    Söndag: Inte bestämt ännu

  • Beson 27 februari 2008

    Jag har försökt skriva veckomatsedel men kommer till onsdag ungefär, sen är det stopp.
    Har någon ett bra råd?

  • anluk 27 februari 2008

    Jag sätter mig alltid på söndagkvällen och går igenom kokböcker, egna urklipp och recept, matklubben osv osv sedan gör jag ett hopkok av allt. Visst ändras det och stuvas om ibland men håller mig oftast till det som finns på listan. Bra för barnen behöver aldrig fråga om vad det är för middag utan det är bara att kolla på kylskåpet så ser de det.
    Jag FÖRSÖKER ha soppa 1 gång, fisk 1 gång och pasta ett par ggr. sedan försöker jag även ha vanlig husmanskost osv. Har hållt på med detta i flera år och tycker det funkar för mig.

  • Beson 28 februari 2008

    Skrivet av anluk den 27 feb 2008

    Jag sätter mig alltid på söndagkvällen och går igenom kokböcker, egna urklipp och recept, matklubben osv osv sedan gör jag ett hopkok av allt. Visst ändras det och stuvas om ibland men håller mig oftast till det som finns på listan. Bra för barnen behöver aldrig fråga om vad det är för middag utan det är bara att kolla på kylskåpet så ser de det.
    Jag FÖRSÖKER ha soppa 1 gång, fisk 1 gång och pasta ett par ggr. sedan försöker jag även ha vanlig husmanskost osv. Har hållt på med detta i flera år och tycker det funkar för mig.

  • Beson 28 februari 2008

    Tack för tipset. Nu ska jag försöka att kommo åtminstone till lördag.

  • Jessika 28 februari 2008

    Skrivet av Beson den 27 feb 2008

    Jag har försökt skriva veckomatsedel men kommer till onsdag ungefär, sen är det stopp.
    Har någon ett bra råd?


    Jag brukar göra för 4 veckor i stöten. Då dukar jag upp med kaffe och något att tugga på och så det viktigaste. Planeringsmall och Kokböcker.

    Mallen har jag gjort så att jag fördelat kött, fisk, fågel, veg osv under veckorna (det är så lätt att fastna i ex bara kyckling annars). Sen tar jag en kokbok i taget och plockar in de roliga recept jag hittar på de dagar dom passar in. Mao jag tar inte dag för dag utan kokbok för kokbok.

    Lät det rörigt. Jag har mallen i excel så om du vill ha den kan du väl lägga din mail i mina meddelanden så mailar jag den.

  • Beson 28 februari 2008

    Tack gärna.(Y)
    Min mailadr.är:
    [email protected]

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.