Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mexikanasoppa?

  • 28 juli 2007

    Hej!
    Oj vad jag letat efter ett recept på en hederlig mexikanasoppa. Gillar soppa själv men min man är kräsen och gillar just denna.
    Vill helst inte köpa halvfabrikat, någon som kan recept?

    TACK på förhand!//Beda

  • farmoringer 26 oktober 2007

    Jag har inte hittat nåt recept på mexikanasoppa som du vill ha. Finns inte i några av alla mina kokböcker. Är du säker på att det ska finnas? Ett tips från mig om du gillar den soppan. Titta på ingridienserna på pulversoppan som finns så tar du färska saker istället så får du säkert en jättegod mexikanasoppa. För på pulver finns den soppan..

  • nettans 26 oktober 2007

    :) Hittade ett recept på en Eldig mexikansk soppa. Vet inte om det är det du letar efter men la ut den precis. Så du hittar den kanske imorrn efter helgen.

  • nettans 26 oktober 2007

    Eldig mexikansk soppa 4 pers

    2 st gul lök
    1 st grön paprika
    1 st vitlöksklyfta
    2 msk olja
    200 g köttfärs
    cayennepeppar
    1 burk kidneybönor, avrunna (250 g)
    0,8 kg skalade tomater, på burk
    0,75 l buljong
    200 g Philadelphia Vitlök & Örter
    1 knippa persilja, finhackad

    Hacka löken grovt. Skölj paprikan, rensa bort stjälk och kärnor och skär upp i bitar. Skala vitlöksklyftan och hacka i bitar. Hetta upp oljan i en kastrull och bryn köttfärsen tillsammans med löken. Krydda med salt och cayennepeppar. Tillsätt paprikabitar, vitlök, bönor och tomater med vätska och rör ned buljongen.
    Låt soppan koka upp en kort stund. Tillsätt därefter hälften av Philadelphia Vitlök & Örter och låt smälta under omrörning på låg värme. Smaka av soppan med cayennepeppar så att den blir eldig.
    Garnera med persilja och en sked Philadelphia Vitlök & Örter

  • 7 november 2007

    Hej!

    Jag har flera recept på olika äkta mexikanska soppor på min blogg 'Världens smaker'. Just philadelphia receptet är helt olikt något man skulle äta i Mexiko! Meila mig gärna för riktigt goda recept som vanliga mexikaner äter...

    Saludos,

    Xilonen :-)

    http://palateoftheworld.blogspot.com

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.