Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

tomatsoppa

  • fralle73 22 december 2009

    Hej,finns tomatsoppa att köpa på affären eller är det nåt man tillverkar själv?Hittar ju bara krossade tomater och den andra burken vad den nu heter, där det är hela tomater i.

    Fredrik

  • josefink83 22 december 2009

    Jätte enkel tomatsoppa men jätte god:
    4 port

    Hacka 1 gul lök.
    Fräs mjuk (utan att ta färg) i smör i en kastrull.
    Tillsätt 2 burkar krossade tomater (ev. med smak, tex chili, basilika...), 1 grönsaksbuljongtärning och ev lite vatten.
    Låt puttra ca 5 min.
    Mixa till valfri konsistens.

    Servera med krutonger el något annat...

  • MissLo 22 december 2009

    Skrivet av fralle73 den 22 dec 2009

    Hej,finns tomatsoppa att köpa på affären eller är det nåt man tillverkar själv?Hittar ju bara krossade tomater och den andra burken vad den nu heter, där det är hela tomater i.

    Fredrik


    Jag brukar köpa Campbell´s tomatsoppa på burk, tycker den är god. Du hittar den säkert där det finns andra soppor på burk som köttsoppa, ärtsoppa mm. Campbell´s kantarellsoppa är också god. Jag är köper nästan aldrig färdig mat men just soppor tycker jag går an.

  • idea_ 23 december 2009

    Skrivet av fralle73 den 22 dec 2009

    Hej,finns tomatsoppa att köpa på affären eller är det nåt man tillverkar själv?Hittar ju bara krossade tomater och den andra burken vad den nu heter, där det är hela tomater i.

    Fredrik


    Tomatsoppa finns också att köpa i kyldisken. Men jag får erkänna att jag själv föredrar att göra min egen tomatsoppa, då kokta/tillagade tomater är den enda sort jag tål, vill jag gärna lyxa till det lite, även om jag ofta fuskar lite och köper passerade tomater till soppan.

  • LellaGella 23 december 2009

    Hej!

    Här kommer mitt recept på Tomatsoppa!

    God Jul & Gott Nytt År!

    Tomatsoppa med smak av vitlök

  • stallperso 28 januari 2010

    jag tycker om arlas tomatsoppa, tnder tomato tror jag den heter.

  • gbol 27 mars 2010

    Den bästa tomatsoppan gör Du själv av tomater som Du delar och låter gå i ungen 150 grader tillsammans med vitlök, 30 min.
    Mixa tillsammans med en kokt potatis och blanda med höns buljong, koka upp krydda med salt och peppar.
    Servera med en klick vispgrädde och basilika

  • gbol 27 mars 2010

    Den bästa tomatsoppan gör Du själv av tomater som Du delar och låter gå i ungen 150 grader tillsammans med vitlök, 30 min.
    Mixa tillsammans med en kokt potatis och blanda med höns buljong, koka upp krydda med salt och peppar.
    Servera med en klick vispgrädde och basilika

  • Gnurf 28 mars 2010

    Men det lät ju riktigt gott!! Förköra tomaterna med vitlök i ugnen först....{eat}

    Skrivet av gbol den 27 mar 2010

    Den bästa tomatsoppan gör Du själv av tomater som Du delar och låter gå i ungen 150 grader tillsammans med vitlök, 30 min.
    Mixa tillsammans med en kokt potatis och blanda med höns buljong, koka upp krydda med salt och peppar.
    Servera med en klick vispgrädde och basilika

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.