Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tryckkoare och gorumetnytta

  • KockKalle 14 mars 2009

    Anna Skippers nya kokbok "Mat med tryck" är en av de trevligaste kokböcker jag sett på länge.

    Jag har själv en samling på över 300 kokböcker och Anna Skippers kokbok hör verkligen till en av favoriterna. Jag kan inte fatta att jag hade missat tryckkokaren och hur välsmakande maten blir när man använder en dylik tingest. Som kock skäms jag nästan att jag missat detta fantastiska köksverktyg.

    Anna Skipper imponerar. Nu tar hon steget fram och hon visar att hon utöver sina kunskaper om hur maten fungerar i kroppen, också har en speciell begåvning för matlagning.

    Jag rekommenderar alla som är intresserade av matlagning att köpa denna vackra och fina bok. Otroligt fina och inspirerande bilder ackompanjerar de välsmakande recepten på ett mycket trevligt sätt.

    Nu ska jag ut i köket och tryckkoka lite igen!

  • TM 22 mars 2009

    Hej!
    Gick in på bokus och la en order på en gång.
    Har själv nyligen köpt en tryckkokare och är super nöjd.
    Förhöjer lyckan i köket.

  • poffa 22 mars 2009

    Tryckkokarens primära funktion är att förkorta koktiden, inget man använder för att förhöja matkvaliteten.

    Att det psykologisk kan vara en poäng med att använda tryckkokare är en sak, folk vill ju gärna att det ska gå snabbt.
    Sen vill Anna Skipper sälja tryckkokare och då passar det bra med en bok om tryckkokare.
    Påminner lite om alla dom kokböcker som kom på 80-talet och handlade om matlagning i micronvågsugnen. Vem använder dom idag? He he.. :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.